پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های بیمارستان تخصصی اعصاب و روان و سوانح سوختگی زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی زنجان، بیمارستان سوانح سوختگی و بیمارستان روانپزشکی رجبعلی مقدم را از پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه در سال جاری عنوان کرد که مراحل تکمیلی آنها در حال انجام است.

حسن بختیاری صبح امروز (۵ تیرماه) در جمع خبرنگاران، پروژه سوانح سوختگی را از پروژه‌های مهم سلامت در استان خواند و افزود: این پروژه در سال‌های گذشته راکد مانده و حتی به مرحله لغو پیمان رسیده بود ولی در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید و توسط پیمانکار پروژه تحول موقت شده و امیدواریم طی ماه‌های آتی افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه رجبعلی مقدم (بیمارستان تخصصی اعصاب و روان) اشاره کرد و گفت: این پروژه از ۳۷ سال پیش آغاز شده و راکد بود ولی با اعتبارات جذب شده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت بهداشت، به طور چشمگیری پیشرفت کرد و در تلاش هستیم تا در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این مرکز یکی از مجهزترین و استاندارترین مراکز روانپزشکی در سطح کشور خواهد بود.

بختیاری، ارزش ریالی پروژه‌های سلامت‌محوری که طی سال گذشته در استان به بهره‌برداری یا مراحل نهایی رسید را دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مرکز آنکولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) یکی از پروژه‌های افتتاح شده در سال گذشته بود که به همت خیرین و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید و به عنوان یکی از مراکز نمونه در سطح کشور مطرح است.

وی توسعه خوابگاه‌های مجردی و متأهلی را یکی از اهداف سال‌جاری دانشگاه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته خوابگاه مجردی با ظرفیت ۲۸۰ نفر خریداری شد که در حال تکمیل و تجهیز است و در سال‌جاری نیز خرید و ساخت خوابگاه خصوصا برای متاهلان از موضوعات مورد پیگیری دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه از خریداری تجهیزات جدید برای مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: ۶ دستگاه ونتیلاتور با کاربری در حوزه اطفال، یک دستگاه بالون پمپ آئورتی برای جراحی قلب و یک دستگاه آنژیوگرافی مونوپلین از جمله دستگاه‌های خریداری شده در سال گذشته است.

وی با اشاره به خرید دستگاه سنگ‌شکن برای ارائه خدمات در بخش دولتی، افزود: دستگاه سنگ‌شکن موجود، متعلق به بخش خصوصی بود و با پیگیری‌های صورت گرفته  یک دستگاه سنگ‌شکن خریداری شده و به زودی مستقر خواهد شد.

بختیاری افزود: یک دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس که برای آنژیوگرافی‌های عروق قلبی و عروق دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دستگاهی با تکنولوژی بالا است، برای بیمارستان آیت‌الله موسوی و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و یک دستگاه تصویربرداری ماموگرافی برای بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده خریداری شده و در مرحله نصب و راه‌اندازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، افزایش فضای آموزشی را از اولویت‌های دانشگاه برشمرد و گفت: ایجاد دانشکده‌های جدید بالاخص دانشکده بهداشت و پرستاری، بازسازی دانشکده قدیم پرستاری، به پایان رساندن پروژه سلف دانشگاه و ایجاد مرکز آزمون، از اولویت‌های دانشگاه در سال ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402040502573
  • خبرنگار : 50167