انتقاد بن گویر از پلیس رژیم صهیونیستی به دلیل مجازات جمعی شهرک‌نشینان تندرو

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از پلیس این رژیم به دلیل مجازات جمعی شهرک‌نشینان یهود در سایه گسترش اختلافات میان دستگاه‌های امنیتی و دولت درباره خشونت در کرانه باختری انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حملات شهرک‌نشینان در روستاها و شهرک‌های فلسطینی بعد از کشته شدن چهار اسرائیلی در عملیات حماس با محکومیت‌های بین‌المللی و بیانیه‌هایی از سوی آمریکا مواجه شد.

ارتش، پلیس و دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که اقدامات شهرک‌نشینان در حد «تروریسم قومی» است. آنها متعهد شدند که با این اقدامات مقابله کنند.

توصیف اقدامات شهرک‌نشینان به «تروریسم قومی» موجب خشم وزرای افراطی دولت نتانیاهو شده است. آنها پیشتر نیز با مقایسه اقدامات یهودیان با فلسطینی‌ها مخالفت کردند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یکشنبه گفت، از پلیس درباره دلیل بستن گذرگاه‌های شهرک عطیرت برای تفتیش افرادی که وارد این شهرک می‌شوند یا از آن خارج می‌شوند و استفاده از شوک الکتریکی علیه یکی از شهرک‌نشینان توضیح خواسته است.

بن گویر به رئیس پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که او مخالف نقض قانون است؛ اما مجازات جمعی شهرک نشینان را قبول نمی‌کند.

گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی پیشتر اعلام کرده بودند که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها مجازات جمعی و جنایت جنگی است.

شهرک نشینان شنبه خودروهایی را در شهرک عطیرت در نزدیکی روستای ام صفای فلسطین به آتش کشیدند. دو شهرک‌نشین سلاح خود را به سمت یک فلسطینی گرفته بودند که به زبان عربی بر سر آن‌ها فریاد می‌زد.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که همچنان درباره این حوادث تحقیق می‌کند. گروهی از آشوبگران در محل آشوب تجمع کرده و و در زمانی که پلیس برای خارج کردن خودروهای سوخته شده تلاش می‌کرد، راه را بستند و سنگ پرتاب کردند. همچنین شهرک نشینان برای مقابله با فلسطینی‌ها به روستای ام صفا رفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یک سرباز را به دلیل مشارکت در حوادث خشونت‌آمیز در ام صفا بازداشت کرده است.

نتانیاهو برای رفع نگرانی کشورهای غربی در قبال شرکای افراطی خود تلاش کرد و گفت که کنترل اوضاع را به دست خواهد گرفت.

نتانیاهو درباره اینکه آیا با توصیف حملات شهرک‌نشینان به تروریسم موافق است یا خیر جوابی نداد. سه تن از وزرای حزب لیکود به رهبری نتانیاهو از جمله وزیر جنگ و وزیر خارجه از توصیف حملات به تروریستی خودداری کردند.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: من معتقدم که این حملات با تفکرات قومی صورت گرفته و نباید اجازه آن را داد اما تروریسم یک مساله متفاوت است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402040502544
  • خبرنگار : 71516