برپایی ۴۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات‌ فراغت دانش‌آموزی در اسدآباد

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد از برپایی ۴۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی توسط آموزش و پرورش در این شهرستان خبر داد.

سجاد محمدی‌شمیم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ثبت نام در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان اسدآباد تا ۷ تیر دارای فرصت بوده و افتتاحیه طرح از این تاریخ آغاز می شود و تا هفتم شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هفت سالن ورزشی، یک مرکز دارالقرآن و یک کانون پرورش فکری نیز در طرح اوقات فراغت دانش آموزی شهرستان مشارکت خواهند داشت ضمن اینکه در حوزه آموزش در طرح تثبیت و جبران اُفت تحصیلی دانش آموزان، کلاس‌های فرهنگی و هنری، کلاس قرآنی در تجوید، حفظ، روخوانی و مفاهیم و برنامه های ورزشی نیز برای تابستان دانش‌آموزان برنامه داریم.

محمدی‌شمیم، والیبال، بسکتبال، شطرنج، کاراته، کشتی، فوتسال، شنای دختران، پینگ پنگ و تیراندازی با تفنگ بادی را از جمله کلاس‌های ورزشی پیش بینی شده در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اسدآبادی دانست و خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها نیمی از دانش آموزان شهرستان شامل ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دانش آموز اسدآبادی در برنامه های پایگاه های اوقات فراغت اسدآباد شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای حضور در کلاس های اوقات فراغت باید به سایت https://my.medu.ir/ مراجعه کنند و در قسمت نورینو ثبت نام اینترنتی انجام دهند.

محمدی‌شمیم با بیان اینکه تمامی مربیان طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان دارای کارت مربیگری بوده و مورد تأیید آموزش و پرورش هستند، یادآور شد: والدین باید برای حضور فرزندانشان در کلاس‌های ورزشی اوقات فراغت اقدامات لازم در زمینه ثبت رضایت نامه کتبی و بیمه ورزشی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده مطلوب و هدفمند از اوقات فراغت می‌تواند تأثیر مهمی در بهبود کیفیت زندگی دانش آموزان و توانمندسازی آنها در حیطه های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی داشته باشد، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود و رشد همه‌جانبه شخصیت دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های پرورشی، تربیتی، ورزشی و آموزشی، ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای و هنری دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان، فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت دانش آموزان و اولیاء آنها به منظور شرکت عملی در سازندگی کشور و به تبع آن رشد مهارت‌های آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را می توان از اهداف برنامه‌های طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی می‌توان برشمرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد در پایان بیان کرد: تغییر ذائقه نسل جوان به واسطه ظهور فضای مجازی کلید خورده است و باید برای مقابله با افسردگی و خمودگی دانش آموزان و بازگرداندن فضای نشاط به جامعه به ویژه در اوقات فراغت این قشر تلاش کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040401876
  • خبرنگار : 50037