یک مسئول در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

منتظر بخشنامه برای شروع فرایند جهش تحصیلی هستیم

رئیس پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: زمان شروع فرایند جهش تحصیلی معمولا تیر ماه هر سال است که در سال جاری منتظر بخشنامه وزارتی اداره استثنایی برای شروع و اعلام زمان و فرایند هستیم.

فرحناز احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جهش تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی اظهار کرد: به غیر از پایه اول تمام پایه‌های تحصیلی می‌توانند جهش تحصیلی انجام دهند. در دوره ابتدایی اول دانش‌آموزان حتما باید در پایه اول تحصیل کنند و بعد جهش تحصیلی داشته باشند اما در سایر پایه‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: زمان شروع فرایند جهش تحصیلی معمولا تیر ماه هر سال است که در سال جاری منتظر بخشنامه وزارتی اداره استثنایی برای شروع و اعلام زمان و فرایند هستیم.

احمدی در خصوص انجام فرایند جهش تحصیلی گفت: در ابتدا لینکی توسط همکاران آموزش و پروش استثنایی در بخشنامه ارسالی به کل استان ارسال می‌شود و مدیران مشخصات دانش‌آموزان را ثبت می‌کنند. پس از جمع‌بندی این مشخصات، چگونگی فرایند جهش مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین جهش تحصیلی در کدام پایه رخ می‌دهد، عنوان کرد: ما در استان بیشترین جهش تحصیلی را در پایه اول به سوم داریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040401665
  • خبرنگار : 50107