دستگاه‌های امنیتی اسرائیل حملات شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها را «تروریسم قومی» خواندند

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که یورش‌های شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها تروریسم "قومی" است، وزیر جنگ این رژیم نیز حمله به خانه‌ها و خودروهای فلسطینی‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عرب۴۸، دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترکی تاکید کردند که حملات شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی در واقع یک تروریسم "قومی" است و آنها موظف به متوقف کردن آنها هستند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم نیز ضمن محکوم کردن یورش‌های شهرک‌نشین‌ها و آتش زدن خوروها و خانه‌های فلسطینی‌ها در روستای ام صفا در شمال غرب رام‌الله مدعی شد که "این راه ما نیست".

هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، رونن بار، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و یعقوب شبتای، بازپرس کل پلیس این رژیم، این بیانیه مشترک را منتشر کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است، "نیروهای امنیتی با عاملان خشونت‌ها (شهرک‌نشین‌ها) که خطراتی را برای جان سربازان، نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی اسرائیل ایجاد می‌کنند، مقابله می‌کنند".

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه بیانیه مشترک خود مدعی شدند، "این اقدامات خشونت‌آمیز به تشدید "خشونت" فلسطینی منجر می‌شود و به اسرائیل و قوانین بین‌المللی دستگاه‌های امنیتی در زمینه مقابله با خشونت فلسطینی ضربه زده و نیروهای امنیتی را از ماموریت اصلی‌شان علیه آنها بازمی‌دارد".

این دستگاه‌ها در ادامه مدعی شدند که به تلاش‌های خود برای حفظ امنیت و قانون در یهودا و السامره (کرانه باختری اشغالی) با جدیت و با تمامی امکانات موجود ادامه می‌دهند.

همچنین در این بیانیه مشترک آمده است، "ارتش اسرائیل نیروهای خود را برای جلوگیری از این حملات افزایش خواهد داد و شاباک دست به بازداشت‌های گسترده‌ای خواهد زد که شامل بازداشت‌های اداری علیه آشوبگرانی است که دست به حملات خشن و افراطی در روستاهای فلسطینی می‌زنند".

ریچارد هیخت، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در تویتر در پاسخ به توییت سفیر آلمان در اراضی اشغالی، آتش زدن خانه‌های فلسطینی‌ها در یکی از روستاهای کرانه باختری اشغالی (روستای ام صفا) به دست شهرک‌نشین‌ها را اقدامات تروریستی خواند که توسط جنایتکاران انجام می‌شوند.

هیخت گفت: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و یکی از جنایتکاران را به پلیس تحویل دادیم.

سفیر آلمان در اراضی اشغالی در توییتی اعلام کرده بود که از آغاز دوباره حملات شهرک‌نشین‌ها به روستاهای فلسطینی از جمله روستای ام صفا شوکه شده است.

سفیر آلمان در ادامه نیز توییت کرد، طبق قوانین بین‌المللی، اسرائیل مسؤول حفاظت از جان و امنیت تمامی ساکنان اراضی اشغالی است.

سفیر آلمان این رشته توییت‌ها را کمی پس از یورش ده‌ها شهرک‌نشین به روستای ام صفا در شمال رام‌الله منتشر کرد.

به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، حدود ۶۰ شهرک‌نشین به روستای ام صفا حمله کرده و به سمت فلسطینی‌ها سنگ پرتاب کردند و در ادامه دستکم دو خانه را آتش زدند. همچنین ده‌ها شهرک‌نشین سه دستگاه خودرو و یک کامیون متعلق به فلسطینی‌ها را در این روستا آتش زدند.

به نوشته آحارونوت، در ادامه درگیری‌هایی میان این شهرک‌نشین‌ها و فلسطینی‌هایی تلاش می‌کردند مانع حملات آنها شوند، شکل گرفت و در نتیجه آن یک سرباز اسرائیلی زخمی شد.

در چند روز گذشته در پی تشویق وزرای کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، حملات شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی تشدید شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402040401659
  • خبرنگار : 71496