رای‌دهندگان یونانی بار دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند

رای‌دهندگان یونانی امروز (یکشنبه) مجددا برای شرکت در انتخاباتی به پای صندوق‌های رای رفتند که در آن کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر محافظه‌کار یونان و پیشتاز انتخابات به دنبال پیروزی برای دومین دوره و کسب اکثریت قاطع پارلمانی برای تشکیل یک "دولت باثبات" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حوزه‌های رای‌گیری برای دومین دوره از انتخابات پارلمانی در پنج هفته گذشته، راس ساعت هفت صبح به وقت محلی باز شدند و انتظار می‌رود نخستین نظرسنجی‌های پس از انتخابات ساعت ۱۹ به وقت محلی همزمان با بسته شدن حوزه‌های رای‌گیری منتشر شوند.

کریاکوس میتسوتاکیس ۵۵ ساله، فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد که یونان را از پاندمی کرونا به دو سال متوالی رشد قوی بازگرداند، پیش از این در انتخاباتی که همین یک ماه پیش برگزار شد، به پیروزی چشمگیری دست یافته بود.

اما از آنجایی که پنج کرسی برای تشکیل یک دولت تک حزبی در پارلمان کم داشت، میتسوتاکیس تصمیم گرفت تا از ۹.۸ میلیون رای‌دهنده واجد شرایط بخواهد تا مجددا به پای صندوق‌های رای بازگردند.

میتسوتاکیس که از یکی از بانفوذترین خانواده‌های یونان می‌آید، در انتخابات اخیر با اختلاف ۲۰ درصد اصلی‌ترین رقیب خود یعنی الکسیس سیپراس، رهبر چپ‌گرایان یونان را شکست داد.

از آنجایی که قوانین این دوره از انتخابات ۵۰ کرسی را به پیروز انتخابات جایزه می‌دهد، به شدت پیش‌بینی می‌شود که حزب "دموکراسی نوین" میتسوتاکیس پیروز انتخابات شود.

اصلی‌ترین خطری که میتسوتاکیس با آن مواجه است، مشارکت پایین رای‌دهندگان به خاطر نتیجه پیش‌بینی شده است.

وی ضمن آنکه از طرفدارانش خواست تا در این رای‌گیری شرکت کنند، نسبت به احتمال برگزاری انتخابات سوم در صورت ناکامی وی برای کسب یک اکثریت قاطع هشدار داد.

میتسوتاکیس گفت: امیدوارم مجبور نشویم مجددا در اوایل اوت انتخابات برگزار کنیم. این شوخی نیست.

وی افزود: تمامی دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم باید تثبیت شوند و ادامه یابند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402040401653
  • خبرنگار : 71477