برداشت بیش از ۲ هزار تن گندم از مزارع فردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: از مجموع گندم تولیدی در این شهرستان ۶۳۰ تن گندم بذری و هزار و ۵۴۲ تن گندم مصرفی است.

هوشنگ میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وسعت اراضی کشاورزی در فردیس اظهار کرد: در مجموع هزار و ۱۹۷ هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که حدود ۴۴ هزارو ۵۳۱ تن محصول کشاورزی از آن برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه این محصولات توسط ۷۶ بهره بردار کشت و برداشت می‌شود، ادامه داد: یکی از استراتژیک ترین محصولات این شهرستان گندم است که سطح زیرکشت آن حدود ۳۷۴ هکتار است و سالانه حدود ۲ هزار و ۱۷۲ تن گندم از این اراضی برداشت می‌شود.

این مسئول توضیح داد: از مجموع گندم تولیدی در این شهرستان ۶۳۰ تن گندم بذری و هزار و ۵۴۲ تن گندم مصرفی است.

مدیر جهاد کشاورزی فردیس با بیان اینکه گندم نقش اساسی در تامین امنیت غذایی کشور دارد، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار ژن گندم در دنیا وجود دارد که ۱۷ هزار ژن آن در کشور ما وجود دارد و بدون شک دستیابی محققان به ژن‌های برتر و ورود تکنولوژی باعث افزایش برداشت گندم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود که کیفیت گندم از مزرعه مدیریت شود، افزود:  گندمی که از مزرعه خارج می شود باید کیفیتی بالا و حداقل افت غیر مفید را داشته باشد.

وی به نقش مدیریت مزرعه در بالا بردن کیفیت گندم اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌ها حذف عوامل محدود کننده مبارزه با آفات و سن گندم در مزرعه است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402040300991
  • خبرنگار : 50024