تماس‌های میانجیگران با جنبش حماس پس از تحولات اخیر کرانه باختری

یکی از رهبران حماس از تماس‌های چند کشور میانجیگر میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با این جنبش درپی نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش میان آنها پس از جنایت اخیر صهیونیست‌ها در شهر و اردوگاه «جنین» در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «سما»، سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این باره گفت: طبق معمول روزهای اخیر شاهد تماس‌های قابل توجهی از سوی میانجیگران پس از جنایت جنین بودیم.

وی گفت که جنبش حماس به میانجی‌های عربی و بین‌المللی اطلاع داده است که مقاومت چشمش را بر روی این اقدام نخواهد بست و در این راستا سهل‌انگار نخواهد کرد.

الهندی تاکید کرد که استفاده اشغالگران از بالگرد برای ترور رزمندگان مقاومت نشان دهنده قدرت روزافزون مقاومت در کرانه باختری و در عین حال ناتوانی رژیم صهیونیستی در زمینه مقابله رودررو با آنها است.

وی تاکید کرد که مقاومت می‌داند چگونه با این سیاست مقابله کند و محاسبات اشغالگران را به هم می‌ریزد.

الهندی خاطرنشان کرد که جنبش حماس و گروه‌های مقاومت نوار غزه به این میانجی‌گران اطلاع داده‌اند که اسرائیل به تنهایی مسؤولیت حوادث رخ داده در کرانه باختری را بر عهده دارد و مقاومت همچنان از حق مشروع خود برای دفاع از شهروندان و مقابله با تروریسم و ​​جنایات ارتش اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان تندرو آن استفاده خواهد کرد.

این رهبر حماس در ادامه گفت: جنایات اخیر شهرک نشینان و تروریسم در شهرک «ترمسعیا» و دیگر شهرک‌های کرانه باختری که منجر به شهادت شهروندان و آتش زدن بسیاری از منازل و تاسیسات شد، با واکنش شدید مقاومت مواجه خواهد شد.

شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست چهارشنبه (۳۱ خرداد) در ادامه وحشیگری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و اقدام به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها کردند و دستکم ۱۰۰ شهروند فلسطینی در این حملات زخمی شدند.

پیش از آن نیز نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین یورش برده و درگیری شدیدی میان آنها و نیروهای مقاومت فلسطین شکل گرفته بود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402040200653
  • خبرنگار : 71610