استاندار اردبیل:

جهاددانشگاهی می‌تواند در توسعه استان اردبیل سهم مهمی را ایفا کند

استاندار اردبیل در نشست مشترک با رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد می‌تواند درتوسعه استان سهم مهمی را ایفا کند گفت: ما از ایده های فناورانه در حوزه های مختلف بویژه حوزه علوم انسانی حمایت می کنیم.

همزمان با برگزاری پنجاه دومین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور در اردبیل نشست مشترک دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر سیدحامد عاملی استاندار اردبیل برگزار شد.
به گزارش ایسنا، استاندر اردبیل در این نشست گفت: جهاددانشگاهی می تواند در حل مشکلات جامعه به عنوان یک نهاد تصمیم ساز وارد شود.
دکتر عاملی با اشاره به فعالیت مراکز علمی و پژوهشی استان تصریح کرد: ما از ایده های فناورانه در حوزه های مختلف بویژه حوزه علوم انسانی حمایت می کنیم و آمادگی ایجاد مرکز رشد و فناوری در زمینه علوم انسانی راداریم.
وی ادامه داد: همانطور که در زمینه های مختلف مراکز رشد و فناورانه وجود دارد در بخش علوم انسانی هم نیازمند راه اندزای مراکز رشد هستیم که تولید علم کرده و بتوانند نیازهای مردم را مرتفع نمایند.
استاندار اردبیل، کشاورزی، و گردشگری را از ظرفیت های مهم و با اهمیت استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه صنعت نیز ما با تعریف زنجیره های مختلف سعی کردیم این زنجیره ها را تبدیل به احسن کنیم که جهاددانشگاهی می تواند حلقه اتصال این زنجیره ها بوده و در توسعه استان سهم مهمی را ایفا کند .
دکتر عاملی به ضرورت شناخت ظرفیت های مختلف علمی و دانشگاهی در استان تاکید کرد و افزود: می توانیم در بالفعل کردن این ظرفیت ها از جهاددانشگاهی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که مصداق عمومی جهاد و کار جهادی را معنا کرده است و باید در دستگاههای اجرایی جهاد و فرهنگ جهاد سرلوحه قرار گیرد.
رییس جهاددانشگاهی نیز در این نشست که در دفتر استانداری برگزار شد به ظرفیت این نهاد انقلابی در زمنیه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در زمنیه علوم انسانی کارهای قابل قبولی دارد و امروز توانسته قدم های مناسبی در این زمینه بردارد.
دکتر مسلمی نایینی خبرگزاری ایسنا، ایکنا و افکارسنجی را ظرفیت مناسب در جهاددانشگاهی در این حوزه عنوان کرد و گفت: استان اردبیل در راستای توسعه استان و احصاء مشکلات و رفع آن می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند.
وی با اعلام اینکه ما آماده کمک به استانداری ها در زمنیه های مختلف علمی و پژوهشی هستیم تصریح کرد: در مراکز آموزش عالی بسیاری از رشته های دانشگاهی ما می تواند زمینه های توسعه علمی استان و کشور را مرتفع سازد.
در پایان دکتر اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز گزارشی از برنامه های سفر رئیس جهاددانشگاهی به استان اردبیل را ارائه داد.
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402040100372
  • خبرنگار :

برچسب‌ها