مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد:

لزوم استفاده از ادبیات همه فهم در برخورد با بی‌حجابی

مدیرکل تبلیعات اسلامی گلستان با بیان اینکه استفاده از ادبیات همه فهم در برخورد با پدیده بی‌حجابی در دستور کار قرار دارد، گفت: اشخاص با گفتمان و تبیین موارد، مسیر خود را از دشمنان جدا می کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین عباسعلی گرزین ظهر امروز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی برگزار شد، اظهار کرد: در نخستین سال‌های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که جریان‌های افراطی و انحرافی منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی جولان می‌دادند، حضرت امام خمینی(ره) با تدبیر خود دستور تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کرد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از چهار دهه اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در تحولات داخلی و خارجی تأثیرگذار بوده و به عینه قابل رویت است، ادامه داد: هم اینک این سازمان پرچمدار گفتمان سازی انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی شده است.

مدیرکل تبلیعات اسلامی با تأکید بر اینکه روز گذشته در حادثه‌ای غیرقابل باور، پلیس آلبانی به فتح مقر گروه تروریستی منافقین که دستشان به خون هزاران نفر از هموطنان آلوده شده، اقدام کرد و افزود: این قضیه عادی نبود و باید قدرت مقاومت را ببینیم که به مرحله‌ای رسیده‌ایم تا شاهد عاقل شدن کفار باشیم.

وی به برخی اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی در زمینه چگونگی برخورد با پدیده کم‌حجابی و بی‌حجابی پرداخت و خاطرنشان کرد: گروه زیست عفیفانه برای بررسی چگونگی برخورد با حوادث اخیر «بی حجابی» اقدام به فعالیت کرده است.

اقدامات شایسته کمیته تولید محتوا در گلستان

حجت الاسلام‌والمسلمین گرزین، تولید ادبیات جدید امربه‌ معروف و نهی‌از منکر مبتنی بر ادبیات همه فهم و به‌روز در مورد پدیده بی‌حجابی را از الزامات عنوان کرد و گفت: کمیته تولید محتوا در اداره‌کل تبلیغات اسلامی فعال شده و برای مقابله با این جنگ تبلیعاتی، رسانه‌ای و ترکیب که با نظام محاسباتی دقیق و همه‌جانبه دشمنان در حال اجرا است اقدامات شایسته را انجام می‌هد.

وی با تأکید بر اینکه افراد با گفتمان و تبیین موارد، مسیر خود را از دشمنان جدا می‌کنند، اضافه کرد: در استان گلستان همکاری تنگاتنگ دستگاه‌ها را در این زمینه شاهد هستیم و معتقدیم با جریانی که فضا را مدیریت می‌کند باید با روش‌های دیگر برخورد شود.

کاهش محسوس پدیده کشف حجاب

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمنان تلاش بسیاری کردند که فضای استان گلستان را به مسیر تنش و کشته سازی هدایت کنند، تصریح کرد: بر خلاف تصور دشمن در این استان کوچک‌ترین آسیبی به احدی نرسید و کشته‌ای نداشتیم و با مدیریت و صبر راهبردی از آن مراحل عبور کردیم.

وی از کاهش محسوس پدیده کشف حجاب در سال ۱۴۰۲ نسبت به اوایل رویداد سال گذشته خبر داد و یادآور شد: هر چند که این پدیده به شکل کامل خاتمه نیافته ولی در حال مدیریت جامعه هستیم و قطعاً مردم با مسائل آگاهانه برخورد می‌کنند.

مدیرکل تبلیعات اسلامی گلستان با بیان اینکه استان حدود ۲ هزار مبلغ دارد که یک‌هزار نفر در داخل استان و بقیه در خارج از استان فعالیت می‌کنند، توضیح داد: نیمی از مبلغین استان از خواهران هستند و برنامه‌ریزی شده است در دهه اول ماه محرم حدود یک‌هزار مبلغ برای امور تبلیغی به مساجد اعزام می‌شوند.

وی از اجرای طرح ساماندهی هیئات‌ و تکایای سنتی استان گلستان خبر داد و افزود: بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی ثبت شده در استان گلستان داریم که ۴۰ هیأت شاخص هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402033120745
  • خبرنگار : 50039