معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبرداد

اجرای طرح نظارت جامع مهارت در مازندران

معاون نظارت و توسعه و بهسازی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای طرح نجم در مازندران خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۲۷ خرداد آغاز و تا اول تیر ماه در حال انجام است.

حسین باباییان در جریان بازدیداز مرکز آموزشی فنی و حرفه ای ۲۲بهمن ساری، افزود: در طرح نجم به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید و مولد سازی بوده و به رهبری در دوره‌های آموزشی شکل می‌گیرد.

باباییان خاطرنشان کرد: طرح نظارت جامع مهارت (نجم) در راستای افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت های آموزشی و با اهدافی همچون ارتقاء و بهبود عملکرد مراکز آموزشی، کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی سازمان، ارزیابی کلی وضعیت موجود، شناسایی چالش ها و مشکلات مراکز انجام می‌شود.

معاون نظارت، توسعه ‌و بهسازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در این طرح ظرفیت ها و قابلیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و چالش ها، مشکلات مراکز و فضاهای مازاد آموزشی شناسایی و برای استفاده بهتر از آنها برنامه ریزی می شود.

باباییان ادامه داد: در این طرح کارگاه های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه ای و ابزارها و تجهیزات موجود در آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

 سرتیم بازرسی طرح نجم در مازندران و سمنان با اشاره به اینکه مازندران به عنوان استان مطرح در آموزش های فنی و حرفه ای است، گفت: شاخصه های مهم از جمله دارا بودن ۲۱۰مربی و ۲۰مرکز ثابت و مراکز آموزشی فعال نشان از پویایی در آموزش فنی و حرفه ای است.

این مسئول با اشاره به حضور رشته های جدید مبتنی بر ظرفیت‌های بومی هر منطقه اظهار کرد: در این راستا کارگروهی در دفتر نظارت و بهسازی سازمان تشکیل شد و در آن با یک یا ۲ رشته جدید متناسب با ظرفیت های منطقه در هر استان موافقت شده است.

باباییان افزود: در حال حاضر همراه با رشته‌های ملی که در مراکز فنی و حرفه ای آموزش داده می شود در هر استان یک یا دو رشته بومی منطقه هم در نظر گرفته شده است که در هر رشته با طرح در شورای گسترش و اخذ مصوبه، در مراکز فنی و حرفه ای مبادرت به جذب کارآموز برای آموزش می کنند.

وی همچنین از افزودن رشته‌ی واقعیت مجازی خبر داد و گفت: رشته‌های آموزشی مراکز براساس استانداردها انجام می شود و  یکی از رشته‌های مهم، واقعیت های مجازی است که کاربردی فرارشته‌ای دارد.

معاون سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه این سازمان با سه نوع مشکل مواجه است، گفت: چالش های اپیدمی فراگیر، مشکل ساختاری و مشکلات درون سازمانی از جمله این موارد است که در صورت تصویب متن اساسنامه در کمیسیون اجتماعی مجلس و تایید شورای نگهبان، مشکلات ساختاری تا حدودی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402032919348
  • خبرنگار : 50199