مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد

اجرای طرح "دادرس" با حضور بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز خوزستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از شرکت ۱۷ هزار و ۴۱۶ دانش‌آموز خوزستانی در طرح "دادرس" خبر داد.

وحید شعبانی اظهار کرد: ۱۷هزار و ۴۱۶ دانش‌آموز در ۶۲۹ دوره و در۴۵۰ مدرسه خوزستان با آموزه‌های امداد و کمک های اولیه آشنا شدند که ۴۲۸ تیم دادرس در مدارس سطح استان در این آموزش‌ها تشکیل شده است.

به گزارش ایسناٰ وی افزود: در این طرح مباحثی اعم از پناه‌گیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل‌بندی و موارد مهم دیگر ارائه می‌شود. حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

شعبانی گفت: دادرس مخفف "دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت" است و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول (پایه هشتم) با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: دانش‌آموزان همزمان با آموزش مباحث امدادی در قالب طرح کاربینی میدانی و عملیاتی از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل‌های آموزشی طرح ملی دادرس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری، پایگاه‌های بین شهری امداد و نجات، اتاق پراتیک، آمبولانس و ... بازدید می‌کنند.

 وی گفت: در المپیاد استانی با حضور ۵۰ تیم از افراد برگزیده مرحله شهرستانی،  با هم به رقابت خواهند پرداخت. 

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402032919293
  • خبرنگار : 50232