به گزارش ایسنا، رضا شنگی با اشاره به پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد و فشرده، فاز یک طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه (س) به تصویب کمیتههای تخصصی و مراجع تصمیم ساز رسید.
شهردار منطقه۱۷ تصریح کرد: این اقدام که به منظور بررسی و اصلاح طرح مناسب سازی فضای شهری صورت گرفته، در جهت استفاده بهینه و تأمین سرانه های رفاهی، فرهنگی، خدماتی و فضای سبز شهروندان و ساکنین منطقه ۱۷ انجام شده است.
شنگی اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز میانی باغ راه حضرت فاطمه (س) در محدوده آزادسازی شده خط راه آهن تهران_تبریز که به زیر زمین انتقال یافته است، در قالب طرح باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) از چندی پیش آغاز شد.
وی اظهار کرد: طی این عملیات که با تسطیح و زیر سازی محوطه مقابل صحن امامزاده حسن(ع) شروع شده حصارکشی کارگاهی و کف سازی مورد نیاز با مصالح مرغوب و با حفظ معماری ایرانی اسلامی آغاز شده است.
همچنین عملیات اجرایی انتقال خط راه آهن تهران_تبریز به زیرزمین سال ۱۳۸۷ آغاز شد و خردادماه سال ۱۳۹۲ مورد بهره برداری قرار گرفت. این مسیر ریلی در منطقه ۱۷ و ۱۸ در راستای کاهش تولید آلایندههای زیست محیطی و صداهای ناهنجار به تونل زیرزمینی انتقال داده شد. عدم برخورد عابران با قطار، کاهش ترافیک شهری و کاهش بافت فرسوده، از اهداف اجرایی این طرح بود. به دلیل عبور خط آهن و تردد قطارها در مناطق ۱۷ و ۱۸، شهروندان ساکن این منطقه با مشکلاتی از قبیل آلودگیهای صوتی، آلودگی های بصری، ترافیک بین دو منطقه، وجود خیابان های کم عرض و آلودگیهای زیست محیطی روبرو بودند.
عملیات شروع پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه(س) در محدوده آزاد سازی شده خط راه آهن تهران_تبریز پس از ۱۷ سال با تدابیر علیرضا زاکانی شهردار تهران از چندی پیش آغاز شده است.
بر اساس گزارش سایت شهر، باغ راه حضرت فاطمه(س) یکی از پروژه هایی است که شهروندان دارالشهدا سال ها در انتظار بهره برداری آن بودند. شهردار منطقه ۱۷ نیز طی بازدیدی که چند روز گذشته به همراه محمد حسن زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ از این پروژه داشتند، گفت: ان شاالله با افتتاح این پروژه، بسیاری از سرانههای منطقه تامین خواهد شد.
انتهای پیام