نماینده ولی فقیه در خوزستان:

از اکنون باید برای بازگشت زوار از راهپیمایی اربعین برنامه‌ریزی شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر ضرورت برنامه ریزی برای بازگشت زوار از راهپیمایی اربعین از اکنون، تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امروز (۲۸ خرداد) در نشست ستاد اربعین حسینی استان که با حضور رئیس ستاد اربعین کشوری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی برای بازگشت زوار بسیار مهم است. همه برنامه ریزی برای راهنمایی زوار به عراق است اما در بازگشت در همه این سال ها مشکل داشتیم. مخصوصا اگر مشکل در بخش ایاب و ذهاب، حمل و نقل و خطوط هوایی ادامه داشته باشد، قطعا زائران با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص حضور زوار در عراق، افزود: در سال های قبل از کرونا شهرداری ها مخصوصا تهران و شیراز زائر جابه جا می کردند. حشد الشعبی همه ظرفیت خود را برای جابه جایی زوار به کار می گیرد و ما نیز از ارتش و سپاه کمک می گیریم. در این پیک جمعیتی که از ۱۲ تا ۱۹ صفر است، سهمیه ای از شهرداری های کل کشور با هماهنگی دولت عراق در نظر گرفته شود. بخش شلمچه تا بصره و بصره تا نجف هم باید در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اتباع خارجی، مخصوصا پاکستانی ها خیلی اذیت شدند و اگر بنا است دولت عراق آن ها را بپذیرد یا نپذیرد حتما هماهنگ شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان این که تمام دستگاه های دولتی باید بحث تامین زیرساخت ها را پشتیبانی کنند، گفت: هر سال با ترافیک در مرز شلمچه مواجه هستیم. مردم در خط مقدم هستند و زیرساخت ها باید از طرق دستگاه های دولتی تامین شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402032818507
  • خبرنگار : 50300