عزم نتانیاهو برای توسعه میدان گازی غزه با همکاری مصر و تشکیلات خودگردان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما به توسعه میدان گاز مارین غزه ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی با اعلام اینکه این رژیم به توسعه میدان گاز مارین در مقابل سواحل نوار غزه ادامه خواهد داد، تصریح کرد که توسعه میدان گاز مارین در گرو هماهنگی امنیتی با مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین است.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی دستور اجرای پروژه توسعه میدان گازی در سواحل غزه را صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: به عنوان بخشی از تلاش‌های جاری بین دولت اسرائیل، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین، با تمرکز بر توسعه اقتصادی فلسطین و حفظ ثبات امنیتی در منطقه، تصمیم گرفته شد که میدان گازی فراساحلی غزه توسعه یابد. 

این بیانیه می‌افزاید: «اجرای این پروژه منوط به هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی، گفت‌وگوی مستقیم با مصر و هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین و تکمیل کار هیئت وزیران به رهبری شورای امنیت ملی برای حفظ امنیت و منافع دیپلماتیک امنیت داخلی اسرائیل در این زمینه است.»

پیش از این، رسانه‌های اسرائیلی از "مذاکرات محرمانه" توسط دولت اسرائیل برای گفت‌وگو درباره امکان استخراج گاز از میدان "دریایی غزه" در "تلاش برای احیای اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین" خبر داده بودند.

در این گزارش آمده بود که موضوع توسعه میدان گازی"مارین" و آماده سازی آن برای استخراج گاز محور مذاکرات عقبه و شرم الشیخ بود که مقامات امنیتی و سیاسی فلسطینی و طرف‌های اسرائیلی را تحت نظارت ایالات متحده و با مشارکت اردن و مصر گرد هم آورد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032818260
  • خبرنگار : 71457