اعزام اولین کاروان زائران گلستانی به سرزمین وحی

عملیات اعزام زائران استان گلستان به سرزمین وحی از امروز جمعه ۲۶ خرداد آغاز شد.

اولین گروه زائران گلستانی سرزمین وحی ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح امروز جمعه ۲۶ خرداد با پرواز شماره ۱۷۱۴ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فرودگاه بین المللی شهدای گرگان را به مقصد "جده" ترک کردند.

در این پرواز ۲۵۸ زائر مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارند و طبق برنامه اعلام شده از سوی فرودگاه بین المللی گرگان دومین پرواز امروز ساعت ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مقصد جده انجام خواهد شد.

کار انتقال زائران استان گلستان در مدت ۷ روز انجام می‌شود و فرودگاه بین المللی شهدای گرگان در حج تمتع امسال میزبان ۲ هزار و ۹۳۴ مسافر بیت الله الحرام در قالب ۲۰ کاروان است.

به گزارش ایسنا، اعزام زائران گلستانی در قالب ۲۰ کاروان (۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان اهل تشیع) انجام می‌شود. زائران گلستانی حج امسال همگی مدینه بعد (مدینه دوم) هستند و مدت اقامت آن‌ها  از ۲۸ تا ۳۲ روز  متغیر خواهد بود.

امسال شرایط برای حضور ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام، از کشور ایران به سرزمین وحی فراهم شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ نفر زائر و ۸۴ نفر از عوامل کاروان از استان گلستان هستند.

 بر اساس اعلام اولیه سازمان حج و زیارت، زائران گلستانی که دارنده فیش‌های تا پایان ۸۵ بودند باید اعزام می‌شدند اما به دلیل تکمیل نبودن کاروان‌ها، دارنده فیش‌های تا خرداد ۸۶ نیز اعزام می‌شوند.

جوانترین زائر گلستانی با ۱۶ سال سن و پیرترین زائر گلستانی با ۱۰۷ سال سن هر دو نفر از کاروان اهل سنت شهرستان کلاله هستند و میانگین هزینه سفر حجاج  ما ۱۲۰ میلیون تومان است که در استان گلستان حداقل درجه قیمتی ۱۱۵ میلیون تومان و بالاترین درجه قیمتی ۱۲۸ میلیون تومان است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402032616743
  • خبرنگار : 50604