سرمربی تیم والیبال ایران:

ورزشکار افتخارآفرین باید امکانات اجتماعی داشته باشد

عطایی سرمربی آملی تیم ملی والیبال بزرگسالان با تاکید براینکه ورزشکار افتخارآفرین باید امکانات اجتماعی داشته باشد، گفت: مگر در شهرستان آمل چند مورد از قاسم رضایی، امیرحسین زارع، محمدهادی ساروی که با نام این شهرستان در المپیک ومسابقات جهانی افتخارآفرینی کردند، داریم؛ دریغ از بهره مندی آنها از مزایای قهرمانی و موقعیت های اجتماعی که ورزشکاران دیگر شهرها ازآن بهره مند می شوند، اما ورزشکاران مدال آور آملی از این موقعیت ها به دلایل نامشخصی همچنان بی بهره هستند.

" بهروزعطایی " که از سوی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل، درنخستین جلسه رسمی ستاد هماهنگی بازی های آسیایی هانگژو دعوت شده بود، از عدم مسئولیت پذیری مسئولان این شهرستان در قبال نخبه های مختلف در زادگاهش شهرستان آمل که به گفته او شناختی ازافتخارآفرینی های ورزشی، علمی، فرهنگی ، اقتصادی ودیگربخش های این شهر ندارند یا بی تفاوت هستند، به شدت گلایه کرد و آن را دراین شهرستان قابل تامل دانست.

وی گفت: متاسفانه درشهرستان آمل مسئولیت خودش را در نسبت به نخبه ها نمی شناسد واین قابل تامل است واین را می توان حداقل درورزش این شهر دید.

این مربی سرآمد کشور افزود: در همه رده های سنی درتیم ملی والیبال بازی کردم و به عنوان سرمربی درتیم های نوجوانان وجوانان والیبال ایران، قهرمانی جهان را کسب کردیم که افتخار این موفقیت پیام پرمهر وارزشمند وقدردانی مقام معظم رهبری از تیم وکادرفنی ایرانی بوده است.

سرمربی آملی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد، متاسفانه همین قدردانی وحق شناسی را درشهرخودمان نداریم، حتی درسال گذشته که به همراه تیم ملی بزرگسالان ایران با کادرایرانی در مسابقات جهانی در رده هفتم جهانی قرار گرفته هم نداشتیم.

عطایی با اشاره به اینکه من هیچ وقت به دنبال این نبودم که برای من مراسم استقبال بگیرند و حتی جلوی این کار را نیز گرفته ام، افزود: این جور مراسم گرفتن ها واستقبال در ورودی شهر با شکل ووضعیت خاص درشان ورزش و ورزشکار نیست و جز اینکه چند تا مسئولان می آیند درکنار ورزشکار و مربی عکس خودشان را می گیرند ویک گزارش عملکرد برای آنها و تمام می شود.

وی دربخش دیگری با اشاره به اینکه واقعا جای خجالت است که یک ورزشکار می خواهد برود استخر ویا مکان عمومی از او درخواست پول کنند، این واقعا به دور از جایگاه تکریم و حق شناسی از یک افتخارآفرین ورزشی است.

عطایی تشکیل ستاد بازی های آسیایی گوانژو در اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: این جلسات در آینده باید با حضور مدیران ارشد شهرستانی و حامیان مالی برگزار شود تا تاثیرگذاری آن بیشتر و نتیجه بخش‌تر باشد.

وی یادآورشد: شهرستان آمل در همه دوره ها نشان داد دارای شمار زیادی ورزشکاران بااستعداد و نخبه های زیادی است که اگر به درستی حمایت و پشتیبانی شوند، می توانند قابلیت های خود را در جهت اعتلای شهرستان و ایران اسلامی بیشتر نشان دهند.

دراین ستاد و به گفته هاشم جمشیدپناه رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل اعلام شد، بیش از ۳۲ ورزشکارملی پوش وسرمربی ومربی ازشهرستان آمل درسومین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت خواهند کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو چین از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳( یکم تا ۱۶مهرماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402032616680
  • خبرنگار : 50616