به گزارش ایسنا، در جدیدترین درگیری با رگولاتورهای اروپایی در خصوص بزرگترین منبع درآمدش، ریسک بالایی برای گوگل وجود دارد. کسب و کار تبلیغات دیجیتالی سهم ۷۹ درصدی در کل درآمد گوگل در سال ۲۰۲۲ داشت.
درآمد تبلیغاتی سال ۲۰۲۲ گوگل شامل خدمات جستجو، جی میل، گوگل پلی، گوگل مپس، تبلیغات یوتیوب، گوگل اَد منیجر، اَد ماب و اَد سنس، به ۲۲۴.۵ میلیارد دلار بالغ شد.
کمیسیون اروپا دو سال پس از گشایش تحقیقات، اتهامات خود علیه گوگل را در یک بیانیه اعتراضی اعلام کرد.
مارگارت وستاگر، کمیسیونر ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا گفت: گوگل ممکن است بخشی از کسب و کار تبلیغات دیجیتالی خود را بفروشد زیرا یک راهکار رفتاری، بعید است در متوقف کردن شیوههای ضد انحصارطلبی این شرکت موثر واقع شود.
این مقام اروپایی گفت: البته میدانم که این یک بیانیه قوی است اما منعکس کننده ماهیت بازارها و نحوه کارکرد آنهاست و به همین دلیل، به نظر میرسد تعهد رفتاری، جای بحث ندارد. وی افزود: اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی با مقامات ضد انحصارطلبی در آمریکا و انگلیس داشته است.
کمیسیون اعلام کرد که با رفتار گوگل که به خدمات فناوری تبلیغات آنلاین خود به ضرر فراهم کنندگان رقیب خدمات فناوری تبلیغاتی، اولویت میدهد، مشکل دارد. گوگل از سال ۲۰۱۴ از نفوذ خود سوءاستفاده کرده است.
طبق اعلام شرکت تحقیقات بازار اینسایدر ایتلیجنس، گوگل برترین پلتفرم تبلیغات دیجیتالی جهان بوده و ۲۸ درصد سهم از درآمد تبلیغات جهانی دارد.
بر اساس گزارش رویترز، یک منبع آگاه گفت: گوگل سه ماه پس از گشوده شدن این پرونده تحقیقات، تلاش کرد این قضیه را حل وفصل کند اما رگولاتورها از روند آهسته و عدم امتیازات قابل توجه، عصبانی شدند.
انتهای پیام