مدیرکل کانون پرورش فکری استان مطرح کرد:

فعالیت مراکز سیار کودکان و نوجوانان در ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: مراکز سیار روستایی کودکان و نوجوانان در ۲۵۰ روستا از خدمات کانون از جمله کتابخوانی، بازی‌های محلی و قصه گویی بهره مند می‌شوند.

طاهره حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کودکان و نوجوان از سن ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند عضو کانون پرورش فکری شوند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های تابستانی از ۴ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فعال بوده و ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان در اوقات فراغت، هدف اصلی کانون برشمرده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به ماموریت‌های کانون، تصریح کرد: تاسیس مراکز عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی، هنری و ادبی مخصوص کودکان و نوجوانان، تهیه و استفاده از وسایل سمعی و بصری، تدارک وسایل آموزشی، تولید، توزیع، نمایش و فروش فیلم‌های سینمایی و تولید تئاتر مخصوص کودکان و نوجوانان و کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشویق نویسندگان، طراحان، هنرمندان و ناشران و همکاری با آنان از جمله ماموریت‌هاست.

حمیدی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ادبی، هنری و فرهنگی مخصوص کودکان و نوجوانان، تولید سرگرمی، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای، عروسک، ایجاد واحدهای کتاب‌رسانی سیار برای عرضه کتاب به کودکان در روستاها و همکاری با موسسه‌های ایرانی و غیرایرانی که با کانون هدف‌های مشترک دارند، نیز از دیگر ماموریت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل فعالیت‌های تولیدی، فرهنگی و بازرگانی است، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از ۲۰۰ کارگاه ویژه اوقات فراغت تابستان را پیش بینی کرده است.

حمیدی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در بوستان‌ها و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها، ادامه داد: با هدف ارتباط بین مادر و کودک، کارگاه‌های تعاملی نیز در برخی رشته‌ها از جمله شطرنج، رباتیک و نقاشی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ثبت‌نام در کارگاه‌های تابستان از ۱۶ خردادماه آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه دارد و آموزش از ابتدای تیر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402032516277
  • خبرنگار :