رئیس هیئت سوارکاری گلستان خبر داد:

برگزاری کورس سوارکاری گنبدکاووس و بندرترکمن

رئیس هیئت سوارکاری گلستان از برگزاری هفته هشتم کورس سوارکاری گنبدکاووس و هفته چهارم کورس سوارکاری بندرترکمن در روزهای ۲۵ و ۲۶ خردادماه خبر داد.

ناصر رزاقیان صبح امروز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری هفته هشتم کورس سوارکاری گنبدکاووس و هفته چهارم کورس سوارکاری بندرترکمن خبر داد و اظهار کرد: مسابقات گنبدکاووس از ساعت ۱۴ امروز در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته هشتم رقابت‌های سوارکاری گنبدکاووس ۷۰ رأس اسب از نژادهای ترکمن و تروبرد شرکت می‌کنند، ادامه داد: اسب‌های حاضر در این رقابت‌ها در ۷ دور به مسافت‌های هزار متر و هزار و ۶۰۰ متر به میدان می‌آیند.

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان جایزه رقابت‌های این هفته کورس گنبدکاووس را رقمی معادل ۷ میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: این رقم به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هفته چهارم رقابت‌های بندرترکمن در ۶ دور به مسافت‌های هزار متر و هزار و ۵۵۰ متر از ساعت ۱۴ ظهر روز جمعه ۲۶ خرداد ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: مالکان ۵۵ رأس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون برای رقابت این هفته اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان جایزه رقابت‌های این هفته کورس بندرترکمن را رقمی معادل ۷ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: طبق قوانین مسابقات رقم مذکور در پایان به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله رقابت‌های سوارکاری استان گلستان در فصول مختلف در شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته سوارکاری در استان گلستان قدمتی دیرینه دارد و هر هفته هزاران نفر از علاقمندان با حضور در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس و دیگر شهرستان‌های استان این مسابقات را تماشا می‌کنند.

گفتنی است، طبق برنامه پس از پایان رقابت‌های کورس بهاره گنبدکاووس و تابستانه بندرترکمن، رقابت‌های کورس سوارکاری پاییزه و زمستانه آق قلا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402032516272
  • خبرنگار : 50039