با حضور مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی

دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی و سوغات شهرستان فریمان افتتاح شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فریمان گفت: دومین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی و سوغات در این شهرستان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی و فرماندار فریمان افتتاح شد.

محمدجواد بلبلی چهارشنبه، ۲۴ خرداد ماه، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: همزمان با هفته صنایع‌ دستی و به منظور معرفی صنایع این شهرستان و کسب تجربه از هنرمندان سایر شهرستان‌ها این نمایشگاه برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه ۸۰ هنرمند از استان‌های کردستان، گیلان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، مازندران و شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، تربت‌ جام، کاشمر، نیشابور، سبزوار و مشهد از خراسان رضوی شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فریمان تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه به معرفی سوغات و غذاهای شهرستان فریمان پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی همه غرفه‌ها و حتی مکان اسکان نیز به طور رایگان در اختیار آنان گذاشته شده است.

بلبلی معرفی ظرفیت‌های صنایع‌ دستی شهرستان فریمان و معرفی آن به سایر هنرمندان ایران را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه ق سیاه‌چادر از ترکمن‌صحرا و خراسان شمالی برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها علاوه بر حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی به ایجاد نشاط اجتماعی هم کمک شایانی می‌کند. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی هم از این نمایشگاه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فریمان ادامه داد: این نمایشگاه دارای بیش از ۸۰ غرفه است که ۶۰ غرفه آن به صنایع‌ دستی و سوغات شهرها و استان‌های مختلف کشور اختصاص دارد.  

وی تصریح کرد: چند غرفه دیگر در فضای بیرونی نمایشگاه به صورت چادر عشایری برپا شده که به ارائه محصولات صنایع‌ دستی و سوغات منطقه خود می‌پردازند.

بلبلی بیان کرد: غرفه‌داران فریمانی در رشته‌ سفال و سرامیک، رودوزی سنتی، لباس محلی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، طراحی و نقاشی، عروسک‌سازی، گیاهان دارویی، عرقیات گیاهی و دمنوش‌های مختلف دارای غرفه هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فریمان فرت‌بافی و سفال و سرامیک را به عنوان مهم‌ترین صنایع‌ دستی شهرستان فریمان برشمرد و گفت: سفال و سرامیک رونق بسیار زیادی در شهرستان پیدا کرده و اکنون هنرمندان بسیار شاخصی در این رشته فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های فصلی معمولا به صورت یک، ۲ و سه روزه برگزار می‌شود اما این نمایشگاه فقط سالی یک بار برگزار می‌شود.

بلبلی افزود: این نمایشگاه تا ۲۷ خرداد ماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در سالن ورزشی مرحوم موسوی واقع در حاشیه خیابان شاهد، کنار پارک بانوان شهرستان فریمان پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032416040
  • خبرنگار : 30147