رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان، گفت: طی امروز و فردا بارش‌های رگباری به خصوص در منطقه‌ی ارسباران پیش‌بینی می‌شود.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تشدید بارش‌های رگباری در مناطق ارسباران، خداآفرین و کلیبر طی ساعاتی از امروز و فردا است.

وی ادامه داد: طی ساعات بعد از ظهر این بارش‌ها موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در مناطق کلیبر و خداآفرین می‌شود.

امیدفر افزود: بارش‌ها در تبریز نیز به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از روز جمعه نیز سامانه‌ی بارشی ضعیف‌تری وارد استان می‌شود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۳ و ۲۰ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی نیز ۳۰ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

وی در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان، بیان کرد: تیکمه داش با دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین و میانه و جلفا با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402032415817
  • خبرنگار : 50535