بر اساس یک نظرسنجی،

اکثر جمهوری‌خواهان اتهامات کیفری علیه ترامپ را با «انگیزه سیاسی» می‌خوانند

طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، بسیاری از جمهوری‌خواهان معتقدند که اتهامات کیفری فدرال علیه دونالد ترامپ با "انگیزه سیاسی" همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از روز جمعه یک روز پس از صدور اتهامات کیفری علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا شروع شد، نشان می‌دهد که ۸۱ درصد از کسانی که خود را جمهوری‌خواه می‌نامند، معتقدند که این پرونده با "انگیزه سیاسی" شکل گرفته است؛ نتیجه‌ای که حاکی از ایجاد دوگانگی عمیق در انتخابات ایالات متحده است.

اما این درحالیست که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بارها گفته است که هیچ دخالتی در این پرونده که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده شکل گرفته، ندارد.

حدود ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از جمله ۹۱ درصد دموکرات‌ها و ۳۵ درصد جمهوری‌خواهان گفتند اینکه ترامپ به طور غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده را به منزلش در فلوریدا منتقل کرده "قابل باور" است.

همچنین ۴۳ درصد از کسانی که خود را جمهوری‌خواه می‌نامند گفتند که ترامپ نامزد ترجیحی آن‌هاست و در مقابل ۲۲ درصد ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا و نزدیک‌ترین رقیب ترامپ را انتخاب کردند.

این نظرسنجی از میان ۱۰۰۵ بزرگسال در سراسر کشور برگزار شد.

علاوه بر این نظرسنجی، رویترز/ایپسوس نظرسنجی دیگری را هفته گذشته منتشر کرد که حاکی از افت محبوبیت جو بایدن بود. طبق نتایج آن، محبوبیت جو بایدن طی روزهای اخیر به ۴۱ درصد رسید؛ رقمی که به پایین‌ترین سطح محبوبیت او در ریاست‌جمهوری‌اش نزدیک شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده در راستای این نظرسنجی، در میان نگرانی‌ها و دغدغه‌های متعددی که شهروندان آمریکایی دارند، مسئله اقتصاد همچنان نگرانی اول مردم این کشور محسوب می‌شود.

روز جمعه دونالد ترامپ در واکنش به انتشار کیفرخواست ۳۷ ماده‌ای علیه خود، مدعی شد که حق داشته اسناد محرمانه آمریکا را نگه دارد و هیچ جرمی مرتکب نشده است. این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا امروز (سه‌شنبه) در دادگاهی در میامی حاضر می‌شود و با ده‌ها اتهام متهم به نگهداری غیرقانونی اطلاعات طبقه‌بندی شده روبروست. وی بارها این اتهامات را رد کرده و گفته که کار خلافی انجام نداده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032314572
  • خبرنگار : 71660