شادمهر: تسهیلات و بدهی خسارت‌دیدگان خشکسالی امهال شود

نماینده گنبد کاووس در مجلس خواستار صدور دستور امهال تسهیلات و بدهی خسارت‌دیدگان خشکسالی و پرداخت سریع و به موقع خسارت خشکسالی شد.

به گزارش ایسنا، امان قلیچ شادمهر در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در تذکری با انتقاد از کم آبی و خشکسالی در گنبدکاووس گفت: امنیت غذایی مرزنشینان در معرض تهدید جدی است؛ در سال زراعی جاری ۷۰ درصد از تولیدات کشاورزان در اثر خشکسالی از بین رفته و زندگی و معیشت کشاورزان و دامداران را دشوار کرده است.

وی اضافه کرد: اگر دولت با قیمت‌گذاری واقعی و عادلانه نتواند اهرمی تشویقی برای کشاورزان در نظر گیرد شاهد استمرار بدبختی برای کشاورزان و دامداران خواهیم بود. کشاورزان خسارت دیده دیگر توانی برای کشت سال آینده ندارند لذا رئیس جمهور دستور امهال تسهیلات و بدهی خسارت‌دیدگان خشکسالی و پرداخت سریع و به موقع خسارت خشکسالی و آب‌بهای رایگان را حداقل در سال خشکسالی بدهد.

شادمهر همچنین گفت: در چنین شرایطی آبفا به جای رایگان کردن و کاهش آب‌بها آن را افزایش داده و حتی گفته در صورت پرداخت نشدن تمامی آب‌بها، برای کشاورزان تشکیل پرونده می دهد و آنها را راهی دادگاه می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر راه با اشاره به سیل اخیر بیان کرد: دو سیلاب اخیر بسیاری از چاه‌ها و پل‌های بخش‌های مختلف شهرستان گنبدکاووس را تخریب کرده و در اثر رانش و ریزش جاده‌ها مسدود شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402032214093
  • خبرنگار : 71234