زنگ خطر تعطیلی دانشگاه پیام‌نور اردستان

سرپرست دانشگاه پیام‌نور شهرستان اردستان گفت: استقبال دانشجویان و دانش آموزان از دانشگاه‌های شهرستان اردستان کاهش پیدا کرده است که می‌تواند زنگ خطری برای تعطیلی این مرکز آموزشی باشد.

حمیدرضا عامل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای سال تحصیلی جدید دو رشته جدید حسابداری و مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور اردستان اکنون حدود ۵۲۰ دانشجو دارد، افزود: در چند سال گذشته ورودی دانشجو به دانشگاه پیام‌نور واحد اردستان کاهش داشته که یکی از مهم‌ترین دلیل آن کاهش جمعیت در شهرستان است.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور شهرستان اردستان، گفت: این دانشگاه در حال حاضر با ۱۱ رشته کارشناسی حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت جهانگردی، امور مالی، امور بانکی، مهندسی کامپیوتر و زیست‌شناسی آماده جذب دانشجو است.

عامل تصریح کرد: اکنون با وجود برنامه‌ریزی‌های مختلف و حمایت برای تشویق جذب دانشجو، چالش بزرگ این دانشگاه جمعیت کم دانشجو است که اگر به همین وضعیت ادامه داشته باشد، امکان تعطیلی این واحد آموزشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه استقبال دانشجویان و دانش آموزان از دانشگاه‌های شهرستان اردستان کاهش پیدا کرده است که می‌تواند زنگ خطری برای تعطیلی این مرکز آموزشی باشد، گفت: دانشگاه پیام نور زواره نیز به دلیل کاهش جذب دانشجو چند سالی است تعطیل شده و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد سرنوشت این دانشگاه هم تعطیلی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه پیام نور شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: تعطیلی این دانشگاه به‌عنوان مهم‌ترین مرکز آموزشی شهرستان باعث آواره شدن همین تعداد کم دانشجویان می‌شود و به اجبار آنان را رهسپار دانشگاه‌های دیگر در شهرستان‌ها می‌کند.

عامل گفت: با نظرسنجی و تحقیق‌هایی که انجام دادیم دانش آموزان تمایل دارند برای ادامه تحصیل به بیرون و حتی زندگی به بیرون شهرستان مهاجرت کنند که مهم‌ترین دلیل آن عدم وجود جذابیت برای جوانان، زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی، تفریحی و... است.

وی با بیان اینکه از فرصت مسئولان شهرستان برای جذب رشته‌های جدید و همچنین تعامل با مرکز آموزشی برای جذب دانشجو استفاده کردیم، ولی برخی از موضوعات زمان‌بر است، افزود: طبق درخواستی که دانشگاه پیام‌نور از نماینده مردم اردستان در مجلس داشت و با پیگیری‌های انجام شده، مبلغ ۵ میلیارد تومان به این دانشگاه اختصاص داده شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032213914
  • خبرنگار :