استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان های مرزی کشور است

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان های مرزی کشور است و این نتیجه مجاهدت های نیروهای نظامی و امنیتی است.

محمد صادق معتمدیان، یکشنبه ۲۱خرداد در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان که در سالن امام علی (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز با اقتدار نیروهای مسلح در خارج از مرزها، دشمنان را رصد و برخورد می کنند، اظهار کرد: امروز با مجاهدت مرزبانان و نیروهای مسلح شمال غرب، براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، آذربایجان غربی یکی از استان های برتر و ممتاز در امنیت سرمایه گذاری است.

وی بااشاره به ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک استان با ۳کشور همسایه تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شمال غرب، محل حضور جریانات ضدانقلاب بوده و امروز با گذشت ۴۵سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدلیل مجاهدت های نیروهای مرزبانی و مسلح شاهد امنیت پایدار در این مناطق هستیم. 

معتمدیان با تاکید به اینکه اکنون با وجود تمام محدودیت ها از نظر امنیتی در  شرایط ثبات قرار داریم، اظهار کرد: با هوشمندسازی های فنی و رصدهایی که در مرزها انجام می شود بر مرزهای استان اشرافیت کامل داریم و در مرزهای استان با کمترین چالش ها روبرو هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نقش مرزبانان در حوزه اقتصادی و تجاری بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: بازگشایی هایی که در مرزهای استان رخ داد و تحوالاتی که در حوزه اقتصادی استان و کشور به وجودآمده مدیون همکاری مرزبان ها و امنیتی است که ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته باهمکاری مرزبانان شاهد رشد صادرات در استان بودیم، تصریح کرد: در سال گذشته از مرز تمرچین بدلیل امنیتی که حاصل شده بیش از یک میلیارد دلار صادرات به اقلیم عراق انجام شد که بیش از صادرات ایران به ۲۷ کشور اروپایی بود.

وی اظهار کرد: به دلیل امنیتی که وجود دارد برنامه ریزی شده مرزهای سلماس و چالدران نیز بازگشایی شود تا شاهد توسعه اقتصادی و تجاری استان باشیم. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402032113567
  • خبرنگار : 50134