اصلاح ماده ۴ قانون بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اصلاح ماده ۴ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد دریافت حق بیمه از سازندگان بر اساس جمعیت هر منظقه تعیین شود.

کیومرث سرمدی در گفت و گو با ایسنا در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز سه دستور کار داشت؛ یکی بحث اصلاح قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی بود که به کمیسیون ارجاع داده شده بود.

وی افزود: بعد از اینکه این قانون مصوب و برای اجرا ارائه شد به علت اینکه مطالبات و ایرادات وارد به این قانون جدی بود برگشت خورد و در کمیسیون بررسی شد که امروز ماده ۴ آن اصلاح شد. بر این اساس میزان هزینه بیمه ای که باید از سازندگان بابت بیمه کارگران ساختمانی دریافت شود توسط کمیسیون اجتماعی اصلاح شد که بر مبنای جمعیت هر منطقه باشد و مثلاً روستاها با یک قیمت و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر یا کلانشهرها هر یک با قیمت جداگانه باید انجام شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در جلسه امروز نظرات ارائه شده بررسی و اصلاح شد و مصوب شد که موضوع اصلاح قانون بیمه های اجتماعی کارگران برای بررسی رأی نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

سرمدی در رابطه با دستور کار بعدی کمیسیون اجتماعی در جلسه امروز بیان کرد: دستور بعدی کمیسیون بحث لایحه رفع ایرادات ماده (۱) لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار بود که آن هم بررسی شد و یک ماده و تبصره های آن اصلاح شد.

وی افزود: دستور کار دیگری که امروز در جلسه کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت گزارشی در خصوص عملکرد سازمان تأمین اجتماعی بود که کمیته اشتغال به آن عمل می کرد و این گزارش آماده و مقرر شد در صحن علنی ارائه شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص مهمانان حاضر در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی گفت: میرهاشم موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی و کارشناسان این سازمان در جلسه امروز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402032113544
  • خبرنگار : 71594