امام‌جمعه زنجان:

موشک فتاح نشان اقتدار کشور در حوزه دفاعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به رونمایی موشک فتاح، گفت: دستیابی به این موشک فراصوت تنها در سه کشور امکانپذیر شده بود که ایران چهارمین کشور دست یافته به این موشک شد و این نشان اقتدار کشور در حوزه دفاعی است، همین اقدام دشمنان را سرجایشان نشاند.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۹ خردادماه) در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به تصمیم امام خمینی (ره) در ۲۳ خرداد سال ۵۹ مبنی بر تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: گاه صبحت می‌شود که اصل یک جامعه چیست؟ قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی یا فرهنگ، اما پاسخ این است که تحقق همه این مسائل به باور، گفتمان عمومی و رفتار و فرهنگ یک جامعه ختم می‌شود.

 وی با بیان اینکه وقتی یک جامعه تربیت شده باشد بقیه مسائل حل خواهد شد، افزود: زیرساخت‌های فرهنگی باعث تقویت سایر بخش‌ها است، لذا بایستی به این زیرساخت‌ها توجه شود. 

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب تاکید بر این داشتند که یکی از مهم‌ترین مسائل همه دستگاه‌ها مخصوصا مراکز آموزشی، تغییرات بنیادی در برنامه‌های فرهنگی باشد.  
 
امام‌جمعه زنجان با تاکید بر توجه به فرهنگ اصیل اسلامی، اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی راه نجات از غرب‌زدگی و تفکرات دشمنان است‌. 

امام‌جمعه زنجان ادامه داد: فرهنگ، اساس حیات فکری یک جامعه است و باید مراقب فرهنگ مهاجم باشیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در تضعیف هویت ملی و دینی در جامعه ایرانی و جانمایی فرهنگ غربی، تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری  در جنگ فرهنگی قرار داریم. باید بدانیم مثل جنگ نظامی تاثیرات آن واضح و آشکار نیست و در طول زمان خودش را نشان می‌دهد همان‌طور که در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که این چند ماه حاصل برنامه‌ریزی طولانی‌مدت دشمنان بود. 

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه باید بدانیم ما و دشمن در کجا قرار داریم و این حمله‌ها چگونه و چطور است، ادامه داد: از فرهنگ مراقبت کنیم، چراکه استکبار جهانی همواره با ما در حال جنگ است، اگر آگاه نباشیم ضربه خواهیم خورد. 

وی بیان کرد: نباید رفتارها و ادعای ما جوری باشد که به دشمن کمک کند، یعنی رفتارهای دشمن‌پسند نداشته باشیم، در غیر این صورت‌ آن‌ها از هر فرصتی برای تبلیغ و تزریق فرهنگ غیراصیل ایرانی و اسلامی استفاده می‌کنند. 

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام به کرامت و ارزش زن توجه نکرده است، افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی خود تاکید داشتند به فرهنگ مهاجم کمک نکنیم. 

امام‌جمعه زنجان، با اشاره به تلاش دشمنان به تبلیغ بی‌حجابی و هدف قرار دادن پاکی فطرت و عصمت، اذعان کرد: بستر تربیتی هر انسان خانواده است، بعد از خانواده مدرسه و جامعه مطرح می‌شود. عزت، اخلاق، هویت دینی و اعتقادی هر شخصی در خانواده شکل گرفته و پدر و مادر نقش موثری در شکل‌گیری هویت فرزندان خود دارند. 
 
وی با تاکید بر اینکه بهترین محیط شکل‌گیری هویت و تربیت هر انسانی خانواده است، بیان کرد: خداوند در قرآن‌کریم فرموده است در مقابل دشمنان آماده و قوی باشید، لذا بایستی بیدار باشیم همان‌طور که حضرت علی(ع) فرمودند که دشمن غافل نیست‌. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بهانه‌های مختلف دشمن در تضعیف روحیه خودباوری و ناامیدی نسل جوان، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا با بزرگ نشان دادن ضعف‌ و کاستی‌ها و کوچک نشان دادن قوت‌ها در نسل جوان ناامیدی ایجاد کنند که ایجاد امیدآفرینی به‌خصوص برای جوانان از جمله مسائل مهمی است که باید مدنظر باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته صنایع‌دستی و روز ملی فرش، اظهار کرد: در استان زنجان ظرفیت برای این حوزه‌ها وجود دارد و از مسئولان درخواست داریم توجه بیشتری به‌خصوص در کیفیت و کمیت این محصول داشته باشند، چرا که این صنایع منجر به رونق  انسانی و اقتصادی است. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رونمایی موشک فتاح، خاطرنشان کرد: دستیابی به این موشک فراصوت تنها در سه کشور امکانپذیر شده بود که ایران چهارمین کشور دست یافته به این موشک شد و این نشان اقتدار کشور در حوزه دفاعی است، همین اقدام دشمنان را سرجایشان نشاند.
 
انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402031911902
  • خبرنگار : 50534