خسروپناه در سمنان عنوان کرد:

همراهی ۴۰ رصدخانه فرهنگی‌ با شورای عالی انقلاب فرهنگی‌/ لزوم رویکرد علمی به حجاب

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ کشور از همراهی، تعامل و همکاری ۴۰ رصد خانه فرهنگی‌ اجتماعی با شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه، ۱۷ خرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به پیشینه درخشان تمدنی این استان اظهار کرد: استان سمنان یک استان با تمدن و با سابقه ای درخشان در بحث فرهنگ است.

وی با بیان اینکه استان سمنان از حیث معادن، کشاورزی، هنر، علم، دانش و فرهنگ، حاصلخیز است ادامه داد: انسان های اندیشمند، فکور و هنرمند فراوانی از این استان شکل گرفته اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ کشور با تمجید از طرح های اجرا شده در استان گفت: در استان سمنان نیازها تبدیل به پروژه شده و پروژه ها با بُرش نیاز های فرهنگی در حال اجرا است.

خسروپناه با اشاره به جنگ تمام عیار شناختی دشمن علیه کشورمان ادامه داد: جنگ شناختی، جنگ دانشی، بینشی انگیزشی، گرایشی و منشی است.

وی از حجاب به عنوان یکی از ضروریات دینی نام برد و اظهار کرد: در حوزه حجاب و عفاف باید کار علمی بر پایه دانش با تدبیر و برنامه ریزی صورت‌ گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ کشور به لزوم توجه بیشتر به تولید و خصوصا تولید در حوزه موادغذایی پرداخت و تصریح کرد: امنیت غذایی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید سند این مهم را به صورت ویژه دنبال کنیم چرا که ما را از وابستگی رها ساخته و بسیاری از مشکلات معیشتی را برطرف می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: راه بینی، رصد و دیده بانی علم، راهبرد و تدوین سند، راهبری و تعیین تکلیف برای دستگاه های متولی و راه سنجی و پیگیری اثربخشی مصوبات، از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی از تشکیل ستاد رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خبر داد و افزود: ۴۰ رصد خانه فرهنگی‌ اجتماعی در سطح کشور شناسایی و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

خسروپناه با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه های اجرایی با ابلاغ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، لازم الاجرا است اضافه کرد: گزارش اثربخشی مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات ارائه و تصمیمات عملیاتی در این شورا گرفته شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ کشور از توجه این شورا به حوزه های علمی و فناوری خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۷۰ درصد در حوزه علم و فناوری، ۲۰ درصد فرهنگی و مابقی سایر بوده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402031710685
  • خبرنگار :