استاندار ایلام خبر داد:

فاز نخست سامانه گرمسیری در ایلام با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد

استاندار ایلام گفت: فاز اول پروژه سامانه‌ی گرمسیری با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی، با اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد تومان، امسال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز سه شنبه، ۱۶ خرداد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر هدفمند شدن پژوهش‌ها  برای حل مسائل استان، اظهار کرد: هر پژوهش باید یک یک مسئله مهم استان را برطرف کند و انتخاب هر موضوع پژوهش‌ باید براساس آمایش سرزمینی و نیازهای اساسی استان باشد.

وی از تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد استان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: طبق زمانبندی پروژه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با تخصیص اعتبار لازم تا پایان شهریور تکمیل می‌شوند و پروژه‌های‌ کلان و مهمی که سالهاست از کلنگ‌زنی آنان می گذرد و نیازمند اعتبار زیادی هستند برای تکمیل در قالب قرارداد «بی او تی» به بخش خصوصی واگذار می شود که در این راستا مقرر شده به زودی ۹ دستگاه اجرایی ۹ پروژه مهم و کلان استان را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در استان، تصریح کرد: تمرکز اصلی دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا  افزایش بهره‌وری و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه مدنظر است.

استاندار ایلام با اشاره به پروژه مهم و کلان استان ازجمله سامانه گرمسیری، از تکمیل و بهره‌برداری فاز نخست این پروژه خبر داد و افزود: این پروژه مهم با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی،  با اعتبار ۲۷۰۰  میلیارد تومان در این دولت، امسال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار ایلام گفت:  قرارگاه رسانه‌ای متشکل از  مدیران روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی با  مدیریت استانداری و مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402031609915
  • خبرنگار :