جهاد اسلامی فلسطین دیدار رهبران این جنبش و حماس در مصر را مثبت دانست

مسؤول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که دیدار رهبران این جنبش و حماس در مصر مثبت و مهم بود.

به گزارش ایسنا، داوود شهاب، مسؤول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با المیادین گفت: ما قدردان نقش بزرگ مصر در جهان عرب هستیم. قاهره به نقش خود برای کاهش رنج و مشکلات ملت فلسطین ادامه می‌دهد. دیدار رهبران جهاد اسلامی و حماس در قاهره در چارچوب مذاکرات درباره تحولات فلسطین و نشستی مهم و گسترده بود که با حضور رهبران ارشد دو جنبش در داخل و خارج برگزار شد.

وی گفت: این دیدار میان زیاد النخاله، رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و با مشارکت تعدادی از اعضای دفتر سیاسی دو جنبش و رهبران داخل و خارج برگزار شد. این دیدار بسیار مثبت و شامل بررسی مسائلی درباره پرونده فلسطین و تحولات آن بود. ما از نقش مصر به ویژه نقش اساسی و محوری آن در توافق‌های آتش‌بس اخیر استقبال می‌کنیم.

شهاب گفت: نقش مصر مهم و سرنوشت ساز بود و مقاومت فلسطین دستاوردهایی محقق کرد که مهم‌ترین آن ملزم کردن اسرائیل به توقف سیاست ترورها و هدف قرار دادن غیرنظامیان و منازل بود. توافقی با برادرانمان در مصر درباره لزوم یکپارچه کردن موضع فلسطین برای مقابله با دولت افراطی اسرائیل و سیاست‌های متجاوزانه آن در کرانه باختری و قدس و مسجد الاقصی و سیاستش علیه اسرا در زندان‌ها وجود دارد.

وی گفت که این دیدار با حضور اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی و حماس و تعدادی از مسؤولان ارشد پرونده فلسطین در دستگاه اطلاعات مصر برگزار شد. هیئت جهاد اسلامی به ریاست النخاله با عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار کرد.

شهاب تأکید کرد: هیئت ما با طرف مصری درباره مسائل مشترک از جمله اوضاع سیاسی و میدانی به ویژه حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و ترور رهبران مقاومت و تحولات کرانه باختری و قدس بحث و گفت‌وگو کرد. ما بر مواضع ثابت خود در دفاع از ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن تأکید کردیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402031609747
  • خبرنگار : 71516