یک مسئول در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

فعالیت‌های فرهنگی در حوزه مسجد کاربردی می‌شود 

دبیر هیئت اندیشه ورز ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: فعالیت های فرهنگی در حوزه مسجد کاربردی می‌شود. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری ۱۵ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: در راستای عمل به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص نهضت علمی و نرم افزاری و بایدها و نبایدهای این حرکت بالنده و عظیم، یکی از مهمترین راهکارهای عملیاتی کردن این رهنمودهای حکیمانه، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در کنار مدیران است.

وی ادامه داد: در دوره جدید ریاست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور موفقیت‌ها و دستاوردهای متعددی توفیق شده که یکی از این دستاوردها، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه به دستور رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم افزود: این هیئت با این هدف تشکیل شد که بتواند به عنوان بازوی مشورتی رئیس ستاد با ایده‌ها و اندیشه‌های خود در اتخاذ تصمیمات مناسب موثر باشد.

وی بیان کرد: از دیگر اهداف تشکیل این هیات می‌توان به هم اندیشی و بکارگیری خردجمعی در بررسی مسائل و چالش های پیش روی ستاد و یافتن راه کارهای بنیادی، ایجاد ﻣﺤﻴﻂ ﻣﺸﺎﺭﮐﺘﻲ، تعاملی و خلاق ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻧﻮ در ارتباط با مسائل ستاد، ایجاد ﺑﺴﺘﻪ تصمیم‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻋﺎﻟﯽ ستاد وﮐﻤﮏ به تصمیم گیری ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ستاد، شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف و در نتیجه کاهش خطاپذیری عملکرد و کمک به کاربردی شدن و کاربردی کردن فعالیت های فرهنگی در حوزه مسجد اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با بیان اینکه در سال گذشته چند جلسه در قم تشکیل شد، افزود: اولین جلسه هیئت اندیشه ورز در سال جاری در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور عالمان طراز مشهد و قم به صورت جمعی با دو دستور جلسه «ارکان تربیت» و «حجاب و عفاف در تربیت توحیدی» به صورت مجزا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های این جلسه می توان به حضور فعالین عرصه فرهنگ و هنر و تربیت در این جلسه اشاره کرد، چرا که بنای این هیئت این است که مباحث علمی و نظری را به صورت عملیاتی و فرایند محور طرح کنند.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: این نشست هفدهم تا نوزدهم خرداد ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن بنیاد پژوهش حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402031609729
  • خبرنگار :