ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در رزمایش‌های «شیر آفریقا» شرکت می‌کند

ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در رزمایش‌های بین‌المللی «شیر آفریقا» که در مراکش برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئتی شامل ۱۲ تن از نیروها و فرماندهان یگان نخبه وابسته به گولانی یکشنبه برای شرکت در رزمایش «شیر آفریقا۲۰۲۳» به مراکش رفت.

ظرف دو هفته آتی نیروهای تیپ گولانی بر آموزش برای مقابله با چالش‌های جنگی مختلف و جنگ میان نیروهای پیاده نظام در یک محیط متمدن و جنگ زیرزمین متمرکز خواهند بود و آموزش را با تمرین مشترکی میان تمام ارتش‌ها پایان می‌دهند. هدف از این رزمایش تقویت روابط میان کشورها و آموزش متقابل میان ارتش‌های خارجی است.

در بیانیه فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام) آمده است: رزمایش‌ها با نظارت فرماندهی آمریکا و دیگر نیروهای بین‌المللی با هدف تقویت توانایی‌های دفاعی مشترک و تقویت پیوند همکاری برای مقابله با تهدیدات و چالش‌های مشترک است.

جویل تایلر، مسؤول فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا گفت: توانایی جمعی ما برای گردهم آوردن دولت‌هایی که تفکرات مشابهی دارند برای شرکت در این رزمایش یک مساله جالب توجه است.

نیروهای مسلح مراکش و نیروهای مسلح آمریکا دوشنبه از آغاز نوزدهمین دوره از رزمایش‌های شیر آفریقا در مراکش خبر دادند. این رزمایش‌ها تا ۱۶ ژوئن ادامه دارد و شامل آموزش‌های تاکیتی زمینی، هوایی و دریایی مشترک در طول شبانه‌روز و تمرین مشترک نیروهای ویژه و عملیات هوایی و ایجاد بیمارستان نظامی میدانی برای ارائه خدمات جراحی پزشکی و تمرین مبارزه با سلاح کشتار جمعی است.

این رزمایش در هفت منطقه از مراکش با مشارکت بیش از ۱۸ هزار سرباز، ۴۰۰۰ سرباز از ارتش آمریکا و بیش از ۴۰۰۰ سرباز دیگر از ۱۸ کشور شامل مراکش، تونس، سنگال، غنا، انگلیس، برزیل، کانادا، هلند و کشورهای دیگر عضو ناتو برگزار می‌شود.

اولین دوره از رزمایش‌های شیر آفریقا سال ۲۰۰۴ میان آمریکا و مراکش برگزار شد. این رزمایش‌ها در مراکش به صورت سالانه همزمان با رزمایش‌های موازی در کشورهای آفریقایی و اروپایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402031609706
  • خبرنگار : 71516