دیدار وزیران امور خارجه ایران و گابن

وزیر امور خارجه ایران صبح روز شنبه به وقت محلی با همتای گابنی خود دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست بریکس پلاس به آفریقای جنوبی سفر کرده است با وزیر خارجه گابن دیدار و گفت‌وگو کرد.

گابن یکی از کشورهای علاقه‌مند به عضویت در بریکس است و در جمع کشورهای دعوت شده به بریکس پلاس قرار دارد.

در دیدار آقای هرمان ایمونگو وزیر امور خارجه گابن با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کیپ تاون آفریقای جنوبی، روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه در حوزه های بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان روابط ایران و گابن را همواره روابطی گرم، قدیمی و دوستانه دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت بیش از پیش همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌ها و دستاوردهای صنعتی، فنی، علمی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت ایران آماده است توانمندی های خود را در خدمت توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای دوست از جمله گابن به کار گیرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به این‌که‌ همکاری های ما در حوزه‌ بین المللی همیشه در مسیر درستی بوده است، بر ضرورت تقویت مشورت‌ها و همکاری‌ها در حوزه بین‌المللی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان از همتای خود جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

آقای هرمان ایمونگو وزیر امور خارجه گابن ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز علاقه کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت، خوشبختانه در چارچوب وجود شش موافقتنامه دوجانبه، زیرساخت حقوقی لازم برای توسعه روابط فیمابین وحود دارد.

وی افزود تواناییها و پیشرفت‌های علمی، فنی و صنعتی ایران یک ظرفیت خوب برای همکاری های دو کشور است، کما اینکه ایران در حوزه مبارزه با تروریسم نیز صاحب نام است و کشورش به این تجارب نیازمند است.

وی از دعوت بعمل آمده برای سفر به تهران تشکر و استقبال کرد و افزود زمان آن را بزودی از مجاری دیپلماتیک هماهنگ می کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402031308562
  • خبرنگار : 71049