به گزارش ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری خانه خلاق هزاره در منطقه فرهنگی و گردشگری عباسآباد، اظهار کرد: ما دو وجهه نیازهای جسمی و نیازهای روحی داریم. کمبود برخی از این نیازها در زمانی کوتاه و حتی کمتر از یک روز احساس میشود، ولی برخی دیگر از این نیازها از نوعی هستند که شاید تا مدتها نسبت به آنها احساس کمبود نکنیم؛ نیازهایی از جنس معنوی و روحی.
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: نتیجه این شده است که بشر برای حل نیازها به نوآوریهایی روی آورده است که به جسم آدمی خدمت میکنند. در این زمینه نیز به پیشرفتهای خوبی دست یافته و امروزه در هر زمینهای شاهد فناوریهای پیشرفته هستیم. اما آن چه بشر از آن غافل مانده، نیازهای روحی است؛ چرا که کمبود آن در کوتاه مدت حس نمیشود، اگر تا مدت طولانی هم به آن توجه نشود، شاید پیامد آن حس نشود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رییس جمهوری با اشاره به اینکه در گذشته شاید کمتر به نیازهای روحی بشر توجه شده است، گفت: اما نیاز به تعالی در انسان یک نیاز دائمی و مهم است. قرن اخیر؛ قرن توسعه اقتصاد خلاق و شرکتهای خلاق و تولیدکنندگان محتوای متناظر با روح آدمی است و در آیندهای نزدیک بزرگترین کمپانیهای دنیا کمپانیهایی خواهند بود که محتوا تولید میکنند.
وی با بیان اینکه بزرگترین رقابت آینده کمپانیها این است که تا چه اندازه توجه و زمان را از مخاطبان کسب میکنند، تاکید کرد: باید به حوزه تولید محتوا توجه ویژه و نگاهی عمیقتر داشته باشیم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رییس جمهوری گردشگری را زاییده و مقولهای طراحی شده توسط بشر در اعصار و زمانهای بسیار دور دانست و گفت: این مقوله در هر عصری به کمک فناوری و نوآوری توسعه یافتهتر شد. اگر دقت کنیم، گردشگری موضوعی است که از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است؛ اما در هر دوره، فناوریها به ارتقای محتوای آن کمک کردهاند.
دهقانی فیروزآبادی صنعت گردشگری در دنیا را یک صنعت پیشرو و پردرآمد خواند و تصریح کرد: در ایران نیز ظرفیتهای زیادی برای توسعه گردشگری وجود دارد که منطقه عباسآباد به صورت بالقوه دارای توانمندی و بازاری بزرگ در این زمینه است.
وی تصریح کرد: منطقه عباس آباد را یک منطقه فرهنگی و گردشگری میدانیم. ما اعتقاد داریم منطقه فرهنگی با مرز محصور نمیشود و مرز فیزیکی ندارد و اگر این منطقه محتواهایی را عرضه کند که در سطح داخلی و بینالمللی قابل توجه و عرضه باشد؛ اصلا عجیب نیست. این منطقه با ظرفیتهایی که دارد، میتواند برای تولید محتوا و خلق ارزش افزوده توسط شرکتهای دانشبنیان و خلاق یک فرصت ویژه محسوب شود.
انتهای پیام