کولیوند:

همراهی نیروهای نظامی با جمعیت هلال‌احمر در بحران‌ها بی‌نظیر است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور گفت: همراهی نیروهای ارتش و سپاه با جمعیت هلال احمر کشور در بحران‌های داخلی و بین‌المللی بی‌نظیر است و نیروهای نظامی همواره با ما همکاری دارند.

پیرحسین کولیوند چهارشنبه ۱۰ خردادماه در یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان همدان، اظهار کرد: در هر وعده نماز از خدا می‌خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند و در راهی قرار دهد که نعمت وجود دارد. در قرآن بیان می‌شود این نعمات به شهدا و افراد صالح داده می‌شود و جمعیت هلال احمر، مصداق صالحان هستند.

کولیوند با بیان اینکه امدادگران رهرو راه شهدا هستند، تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در میدان مبارزه، با جدیت و شهامت در جبهه و پشت جبهه حضور داشتند و در زمینه مفقودین و اسرا کارهای زیادی انجام دادند.

وی با بیان اینکه در کار خیر باید شتاب گرفت و مزد آن را خدای متعال می‌دهد، گفت: چه کار خیری بهتر از امدادگری و نجات جان آدم ها؟ چه کاری بهتر از پاسداشت نام شهدا؟ خداراشکر می‌کنیم که مسیر ما را در این راه قرار داده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: اگر امروز کنار هم هستیم و از خانواده شهدا تجلیل می‌کنیم به این علت است که مدیون شهدا هستیم و این را باید با عملکرد خود نشان دهیم، ما در سال گذشته توانستیم عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را دریافت کنیم و سه کرسی نیز در شورای صلیب سرخ گرفتیم. 

کولیوند در رابطه با امدادرسانی بین‌المللی، بیان کرد: مأموریت جمعیت هلال احمر در سوریه، ترکیه، پاکستان و افغانستان، با وجود مشکلاتی که در کشور وجود داشت به استناد آیات و روایات قرآن صورت گرفت و توفیقات خوبی حاصل شد. 

وی ادامه داد: سپاه، ارتش و گروه‌های جهادی در ترکیه همراه ما بودند و با وجود اینکه ما فقط ۳۰۰ نفر و کمتر از سایر کشورها بودیم، دلی و با نگاه دفاع مقدس کار کردیم، حس نکردیم که خارجی یا اهل تسنن هستند و با جان و دل کار کردیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: صلیب سرخ فقط به صورت مکتوب از ما تقدیر کرد و عالی ترین نشان خدمت و لیاقت همراه با دو لوح تقدیر توسط رئیس جمهور ترکیه به ما اهداء شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز اظهار کرد: شهدا از مفاخر کشور هستند، همواره باید مقام شامخ آنها را ارج نهاد و در همین راستا یادواره شهیدان در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

علی سنجربگی با بیان اینکه در حاشیه کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان، ستاد یادواره شهدای امدادگر برگزار شده است، اضافه کرد: با همت خیر و سعی و تلاش همکاران و داوطلبان، این یادواره برگزار شده است.

وی ادامه داد: شناخت درست شهدا برای برداشتن گام‌های درست در آینده، زنده نگهداشتن یاد شهدا، توصیه و ترویج فرهنگ شهادت، تبیین فعالیت‌های ارزشمند جمعیت هلال احمر در دفاع مقدس، انتقال پیام شهیدان و الگوسازی برای جوانان و تقدیر از خانواده شهدای امدادگر و امدادگران حاضر در دفاع مقدس از اهداف برگزاری این کنگره است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۸۶۰ هزار نفر خدمت توسط جمعیت هلال احمر استان همدان به نام ۸۰۰۰ شهید استان ارائه شد. 

سنجربگی ادامه داد: شرکت در کمیته‌های تخصصی یادواره، تشکیل ستاد اجرایی، تهیه تصاویر شهدا، تشکیل جلسات مستمر یادواره، دیدار با خانواده شهدا، تهیه و تولید محتوای تصویری و نصب یادمان شهدای امدادگر، دیدار اعضاء با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و افتتاح دفتر یادواره شهدای امدادگر در ساختمان کنگره ۸۰۰۰ شهید استان از اقداماتی است که در راستای این یادواره انجام شده است.

استاندار همدان نیز اظهار کرد: امروز ما افتخار داریم شهدای والامقام، بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند که برای حفظ و حراست از این سرزمین، خود را فدا کردند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، امکاناتی برای ثبت و ضبط اقدامات نبود، تصریح کرد: یکی از نیروهایی که در تمام صحنه‌ها حضور دارند، جمعیت هلال احمر هستند. ۱۰۰ سال از عمر این نهاد گذشته و تمام افرادی که عشق و علاقه‌ی کمک به همنوع دارند، عضو این مجموعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر در تمام لحظه‌ها از کرونا گرفته تا برودت هوا در صحنه است و این عزیزان دوشادوش سایر ارگان‌ها به مردم گرفتار، خدمت‌رسانی می‌کنند.

استاندار همدان در پایان بیان کرد: دشمنان ما بنا داشتند که انقلاب ما را در عنفوان جوانی از بین ببرند اما الان در یک جاافتادگی است و به برکت خون شهدا دارای قدرت بازدارندگی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه بسیجیان در کنار جمعیت هلال احمر زحمات زیادی می‌کشند، اظهار کرد: آنجا که حادثه‌ای ایجاد می‌شود، بسیجیان در کنار جمعیت هلال احمر زحمات زیادی می‌کشند و امروز به پاس گرامیداشت شهدای هلال احمر مراسمی برگزار شده و می‌خواهیم از آن‌ها درس بگیریم.

سردار مظاهر مجیدی تصریح کرد: شهیدان رفتند که ما بمانیم، ما حافظ نظام باشیم و احکام اسلامی را در کشور جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402031007104
  • خبرنگار :