مالیات حمل و نقل به فروشندگان مصالح تحمیل شده است

رییس اتحادیه مصالح فروشان اردبیل گفت: در ارزیابی تراکنش‌های دستگاه کارت‌خوان و تعیین مالیات، وجود کم و کاستی‌هایی در رابطه با مالیات هزینه حمل و نقل که هیچ سودی برای فروشندگان ندارد، باعث تحمیل مالیات هزینه حمل و نقل به فروشندگان مصالح ساختمانی شده است.

مهروز قیداری، رییس اتحادیه مصالح فروشان اردبیل ۱۰ خرداد در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی با اشاره به هزینه‌های حمل و نقل مصالح ساختمانی گفت: هزینه‌های حمل‌ونقل مصالح نزدیک به ۵۰ درصد هزینه کل خرید است، در حالی که درصد سود مصالح فروشان از سال ۱۳۸۳ از ۱۰ درصد بیشتر نشده‌ است و بدون تغییر مانده است.

وی با بیان اینکه مالیات هزینه حمل‌ونقل بر فروشندگان مصالح تحمیل می‌شود، گفت: درآمد و سودی از بابت حمل و نقل مصالح عاید فروشندگان مصالح ساختمانی نشده و صرفا جابجایی پول بین مصرف کننده و رانندگان رخ می‌دهد و این مسئله در بررسی تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان مصالح فروشان برای تعیین نرخ و اخذ مالیات در نظر گرفته نمی‌شود.

قیداری با اشاره به اینکه مالیات حمل و نقل هیچ منفعت و سودی برای فروشندگان مصالح ندارد و به آنان تحمیل می شود، افزود: این مسئله مستلزم بررسی و بازنگری مجدد قوانین مرتبط می باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402031006764
  • خبرنگار :