راهنمای خرید لوله مانیسمان

در هنگام خرید لوله مانیسمان، دانستن نکات مهم و حیاتی درباره آن، بسیار ضروری است؛ بنابراین در ابتدا باید بدانید که لوله مانیسمان چیست و چه تفاوتی با لوله درزدار دارد؟

به گزارش ایسنا به نقل از آیرومارت، لوله‌ها به دو دسته درزدار و بدون درز تقسیم می‌شوند. انواع لوله درزدار از ورق آهنی و لوله بدون درز از شمش فولادی تولید می‌شود. تا اینجا باید در نظر بگیرید که یکی از عوامل مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان، بهای تعیین شده برای شمش خواهد بود. نبود وجود خط جوش در کاربرد این لوله بسیار مؤثر است و در حقیقت عامل اصلی است که قیمت لوله مانیسمان رده 40 و سایر رده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با ما همراه باشید تا با شما درباره نکات خرید لوله مانیسمان بحث کنیم.

روش تولید لوله مانیسمان، عامل مؤثر بر قیمت آن

ماده اولیه برای تولید لوله مانیسمان شمش‌های استوانه‌ای فولادی هستند. خود این مقطع استوانه‌ای یا به صورت مستقیم یا به کمک نورد بیلت و بلوم فولادی تولید می‌گردد. فرایند تولید این محصول با پیش گرم شمش استوانه‌ای فولادی شروع می‌شود. سپس یک ماندرل همچون دریل مرکز استوانه فولادی را سوراخ و به آن نفوذ می‌کند. ورود این ماندرل همزمان خواهد بود با تنظیم ضخامت لوله در لایه بیرونی آن توسط تعدادی غلتک.

پس از اتمام فرایند تولید، لوله تا زمان سرد شدن، ذخیره می‌شود و سپس مراحل کنترل کیفیت روی آن آغاز می‌گردد. برش لوله بدون درز براساس طول‌های عرف بازار و یا با توجه به سفارش مشتری آخرین مرحله از این فرایند خواهد بود. توجه داشته باشید که در هر صورت قیمت لوله مانیسمان رده 40 کاوه و انواع برندها و رده‌ها، وابسته به قیمت شمش فولادی است.

مهم‌ترین نکات برای خرید لوله مانیسمان

با توجه به موارد ذکر شده تا اینجای مطلب، در هنگام خرید لوله مانیسمان بهتر است با بررسی موارد مختلف که در ادامه بیان خواهد شد انتخاب صحیحی برای خود رقم بزنید. سؤالات و جواب‌های زیر می‌تواند راهنمای شما برای خرید لوله مانیسمان باشد.

بدون درز بودن، اصلی‌ترین نکته در خرید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان همانطور که گفته شد جزو لوله‌های بدون درز است. در فرایند تولید آن از جوش دو طرف یک ورق همانند لوله‌های درزدار استفاده نشده است. یکپارچه بودن سطح این مقطع فولادی باعث می‌شود از تحمل فشار بالاتری نسبت به نوع درزدار برخوردار باشد. تنش‌های وارده به لوله چه از طریق عامل خارجی و چه داخلی مانند سیال‌های جاری در آن می‌تواند لوله را حتی تا ترکیدگی برساند. نبود خط جوش باعث پخش شدن انواع تنش‌های اعمالی در سطح لوله و افزایش مقاومت آن می‎‌شود.

لوله مانیسمان، کدام رده و چه ضخامتی؟

انواع لوله‌ مانیسمان دارای رده‌های 20، 40، 60، 80، 120 و 140 است و به صورت شاخه‌های 6 و 12 متری تولید می‌شود. محدوده‌ی اندازه‌ (قطر لوله‌) این لوله‌ها نیز از 1/2 تا 36 اینچ بسته به کاربردهای مختلف است و  در ایران نهایتاً تا سایز 24 اینچ موجود است.

خرید لوله مانیسمان برای چه کاربردی؟

شناخت نیاز، اولین قدم برای خرید لوله مانیسمان است. برای خرید لوله مانیسمان باید ابتدا مشخص کنید قرار است برای چه کاربردی و همچنین کدام قسمت از پروژه خود از آن استفاده نمایید. پس از اطمینان از درست بودن خرید لوله مانیسمان با توجه به نیاز و هزینه آن باید رده و قطر محصول خود را انتخاب نمایید؛ به عنوان مثال از لوله‌های رده‌ی 20 به دلیل توانایی بالا در تحمل فشار و نبود درز به عنوان لوله گاز توکار ساختمانی استفاده می‌شود و یا لوله‌های بدون درز رده 40 در خطوط آتش‌نشانی یا برج‌ها استفاده می‌شود.

کدام برند لوله مانیسمان را بخریم؟

گروه ملی صنعت فولاد ایران، شرکت لوله گستر اسفراین، لوله دقیق کاوه ایرانیان و شرکت پروفیل فولادی اصفهان از اصلی‌ترین تولیدکنندگان لوله از جمله لوله مانیسمان در ایران هستند. در هنگام خرید از تولیدکننده باید به حداقل تناژ یا تعداد خرید توجه نمایید. سفارش شما اگر با این حداقل مطابقت نداشته باشد بهتر است از طریق شرکت‌های تجاری فعال چون آیرومارت در زمینه فولاد کمک بگیرید. برای ثبت سفارش به بازرگانی فولاد آیرومارت، با شماره 02145306 تماس بگیرید و یا به وب‌سایت آن به نشانی iromart.com مراجعه نمایید.

تغییرات قیمت لوله مانیسمان

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید لوله مانیسمان توجه به تغییرات نمودار قیمت آن و همچنین پیش‌بینی قیمت آینده این محصول است. شما می‌توانید در بخش تحلیل بازار فولاد آیرومارت، بررسی و نمودار قیمت هفتگی تمامی مقاطع فولادی از جمله لوله مانیسمان را همراه با تحلیل روند افزایشی و کاهشی و همچنین پیش‌بینی وضعیت آن مشاهده نمایید.

استعلام قیمت لوله مانیسمان از آیرومارت

مجموعه بازرگانی آهن‌آلات آنلاین آیرومارت، با وجود کادری مجرب، امکان تأمین بی‌واسطه مقاطع فولادی مختلف و چینش سبد کالای مدنظر شما دقیقاً متناسب با نیازتان در بحث مشاوره و تأمین مقاطع فولادی را به وجود آورده است.

اگر قصد خرید لوله مانیسمان را دارید و یا برای بررسی سفارش خود نیاز به راهنمایی و بررسی بازار را احساس می‌کنید، از طریق شماره تلفن 02145306 با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • سه‌شنبه/ ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402030906022
  • خبرنگار :