سلطانیه میزبان جشنواره بین‌المللی پانتومیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان به میزبانی سلطانیه برگزار می‌شود.

امراله حسنی ظهر امروز (۸ خردادماه) در دومین جلسه برنامه‌ریزی جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان که به میزبانی فرمانداری سلطانیه برگزار شد، بیان کرد: استان زنجان در حوزه فرهنگ و هنر استعدادهای زیادی دارد که بعضا این استعدادها به فراموشی سپرده شده که امیدواریم با برگزاری رویدادهای مختلف ظرفیت‌ها و استعدادها را به سرتا سر جهان معرفی کنیم.

وی در ادامه اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم را شناساندن فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی به جهانیان و معرفی هنرمندان برجسته و خلاق به سرتاسر جهان و شناسایی ظرفیت‌های استان زنجان مخصوصا سلطانیه در حوزه گردشگری به کشورهای دیگر عنوان کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مقرر شده بود در تیرماه سال‌جاری برگزار شود، افزود: این مهم به دلیل هم زمانی با جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی است تا برای اینکه ارزش و جایگاه هر دو برنامه به نحو احسن حفظ شود و بازتاب خوبی داشته باشند، لذا زمان برگزاری این جشنواره به مهرماه سال‌جاری موکول شد.

 فرماندار شهرستان سلطانیه نیز در این جلسه گفت: اگر بخواهیم این جشنواره با کیفیت بالایی در شهرستان اجرا شود نباید فقط به داشته‌هایمان بسنده کنیم بلکه باید همگی شبانه‌روز کار کنیم تا بتوانیم داشته‌هایمان را تقویت کنیم.

محمدرضا براتی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، بیان کرد: نشاط اجتماعی و امید را باید در جامعه حاکم کنیم که در این مسیر هیچ چیزی مانند هنر نمی‌تواند نشاط‌آور باشد؛ چراکه جامعه به بسترهای سالم موسیقی و هنر نیاز دارد.

براتی افزود: اجرای چنین جشنواره‌هایی از این قبیل باعث ترویج فرهنگ ملی و بین‌المللی می‌شود و ما باید در کنار فرهنگ اصیل انقلابی و ایرانی از فرهنگ خوب دیگر کشورها نیز بهره ببریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402030805350
  • خبرنگار : 50163