مدیر روابط عمومی ارشاد گلستان خبر داد:

گنبدکاووس میزان همایش بزرگ «مهرواره فرهنگی قرآنی شمیم علوی»

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از میزبانی شهرستان گنبدکاووس برای برگزاری همایش بزرگ «مهرواره فرهنگی قرآنی شمیم علوی» خبر داد.

محمود غریب‌آبادی ظهر امروز یک شنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا بر اهمیت برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های قرآنی به اشکال مختلف در کنار دیگر فعالیت‌های فرهنگی، معنوی و هنری تأکید و اظهار کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان همه ساله ویژه برنامه‌هایی را با محوریت قرآن کریم به طرق مختلف و در شهرستان های استان برگزار می‌کند که از نظر کیفی بسیار بالا هستند و برگزاری اینگونه فعالیت‌ها سبب می‌شود تا غرب جامعه ما را از فرهنگ دینی دور نکند و جوانان ما به بطلان و بی راهه کشیده نشود.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش بزرگ «مهرواره فرهنگی قرآنی شمیم علوی» به میزبانی شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود، ادامه داد: همایش مذکور ساعت ۱۷ دوشنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ به مناسبت دهه کرامت در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه همایش فوق توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعه‌الثقلین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار می‌شود، ادامه داد: «دکترحسن فدایی» عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مدیر آموزش کرسی حقوق بشر یونسکو و کارشناس حقوقی شبکه ۵ سخنرانان این همایش است.

وی موضوع سخنرانی این همایش را «سبک زندگی ایرانی اسلامی» عنوان کرد و گفت: برای همایش فوق ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری از قبیل اجرای سرود، تواشیح، تجلیل از بانوان برتر شهرستان و تلاوت قرآن کریم توسط «حامد خدابخشی» قاری بین‌المللی کشور تدوین شده است.

غریب‌آبادی شرکت در این همایش را برای عموم علاقمندان آزاد عنوان کرد و یادآور شد: امروزه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نیاز جامعه به تبیین مسائل و مفاهیم قرآنی بیشتر محسوس است و برگزاری محافلی از این دست سبب می‌شود تا انس جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به علوم قرآنی بیشتر شده و در صورت تحقق این هدف قطعاً جامعه از آسیب‌ها و گزندها در ‌امان می‌ماند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402030704602
  • خبرنگار : 50039