حسین سعیدی در گفتوگو با ایسنا در خصوص استقبال از نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین، مهمترین و تاثیرگذارترین رویداد فرهنگی با محوریت کتاب در کشور به شمار میآید و اجتماعی از افراد و مجموعههای دخیل در صنعت نشر نظیر نویسندگان، ناشران و افرادی که در این صنعت تلاش میکنند را شامل میشود و ما نیز به عنوان ناشر در این رویداد بزرگ حضور داشتیم.
وی با اشاره به نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: بزرگترین ویژگی نمایشگاه امسال فروش در بخش مجازی همراه با بخش حضوری بود که تقریبا حدود ۲۷۰۰ ناشر در این بخش حضور داشتند و از طریق سامانهای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده بود، امکان خرید و فروش کتاب برای تمامی علاقمندان در سراسر کشور فراهم شده بود.
مدیرعامل انتشارات بهنشر در خصوص برنامههای فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: تنوع و تعدد برنامههای فرهنگی و کتاب محور در نمایشگاه امسال یکی از نقاط قابل توجه بود که برخلاف سالهای گذشته در شبستان نمایشگاه و یا بین غرفههای کتاب به صورت عمومی و با حضور تعداد زیادی از نویسندگان، ناشران و اهالی کتاب برگزار شد.
سعیدی ادامه داد: همچنین توجه به چالشها و مسائل فرهنگی کشور از دیگر موارد حائز اهمیت نمایشگاه امسال کتاب تهران بود که به مسئلهای نظیر حجاب در قالب نشست و کرسیهای آزاد پرداخته شد و تمام علاقمندان بدون هیچ گونه انتقادی نظر خود را بیان میکردند.
فروش ۲.۵ برابری بهنشر در نمایشگاه کتاب تهران
وی با اشاره به افزایش فروش و استقبال از نمایشگاه امسال کتاب تهران اظهار کرد : نمایشگاه امسال کتاب تهران از استقبال بسیار خوبی برخوردار بود و انتشارات بهنشر نیز در فروش رشد بیشتری نسبت به سال قبل داشت. امسال به عنوان ناشر در ۲ بخش حضوری و مجازی همزمان حضور داشتیم و رشد خوبی را نیز شاهد بودیم و به همین دلیل امسال حدود ۲.۵ برابر سال گذشته افزایش فروش داشتیم.
سعیدی در خصوص حضور پررنگ رسانهها در نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: حضور رسانهها در نمایشگاه امسال کتاب تهران و اطلاعرسانی شبکههای تلویزیونی قدم رو به جلویی در رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب محسوب میشود و باید تلاش کرد تا رسانهها به صورت هدفمند در رویدادهای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرند، چراکه این اقدام منجر به تشویق و ترویج کتابخوانی میشود.
انتهای پیام