مدیرعامل انتشارات به‌نشر:

بزرگترین ویژگی نمایشگاه کتاب تهران برگزاری همزمان بخش مجازی با بخش حضوری بود

مدیرعامل انتشارات به نشر گفت: بزرگترین ویژگی نمایشگاه امسال فروش در بخش مجازی همراه با بخش حضوری بود که تقریبا حدود ۲۷۰۰ ناشر در این بخش حضور داشتند.

حسین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استقبال از نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین، مهمترین و تاثیرگذارترین رویداد فرهنگی با محوریت کتاب در کشور به شمار می‌آید و اجتماعی از افراد و مجموعه‌های دخیل در صنعت نشر نظیر نویسندگان، ناشران و افرادی که در این صنعت تلاش می‌کنند را شامل می‌شود و ما نیز به عنوان ناشر در این رویداد بزرگ حضور داشتیم.

وی با اشاره به نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: بزرگترین ویژگی نمایشگاه امسال فروش در بخش مجازی همراه با بخش حضوری بود که تقریبا حدود ۲۷۰۰ ناشر در این بخش حضور داشتند و از طریق سامانه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده بود، امکان خرید و فروش کتاب برای تمامی علاقمندان در سراسر کشور فراهم شده بود.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر در خصوص برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: تنوع و تعدد برنامه‌های فرهنگی و کتاب محور در نمایشگاه امسال یکی از نقاط قابل توجه بود که برخلاف سال‌های گذشته در شبستان نمایشگاه و یا بین غرفه‌های کتاب به صورت عمومی و با حضور تعداد زیادی از نویسندگان، ناشران و اهالی کتاب برگزار شد.

سعیدی ادامه داد: همچنین توجه به چالش‌ها و مسائل فرهنگی کشور از دیگر موارد حائز اهمیت نمایشگاه امسال کتاب تهران بود که به مسئله‌ای نظیر حجاب در قالب نشست و کرسی‌های آزاد پرداخته شد و تمام علاقمندان بدون هیچ گونه انتقادی نظر خود را بیان می‌کردند.

فروش ۲.۵ برابری به‌نشر در نمایشگاه کتاب تهران

وی با اشاره به افزایش فروش و استقبال از نمایشگاه امسال کتاب تهران اظهار کرد : نمایشگاه امسال کتاب تهران از استقبال بسیار خوبی برخوردار بود و انتشارات به‌نشر نیز در فروش رشد بیشتری نسبت به سال قبل داشت. امسال به عنوان ناشر در ۲ بخش حضوری و مجازی همزمان حضور داشتیم و رشد خوبی را نیز شاهد بودیم و به همین دلیل امسال حدود ۲.۵ برابر سال گذشته افزایش فروش داشتیم.

سعیدی در خصوص حضور پررنگ رسانه‌ها در نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: حضور رسانه‌ها در نمایشگاه امسال کتاب تهران و اطلاع‌رسانی شبکه‌های تلویزیونی قدم رو به جلویی در رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب محسوب می‌شود و باید تلاش کرد تا رسانه‌ها به صورت هدفمند در رویدادهای فرهنگی مورد استفاده قرار گیرند، چراکه این اقدام منجر به تشویق و ترویج کتابخوانی می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030704561
  • خبرنگار : 50570