وزیر راه و شهرسازی خواستار شد

اراضی مازاد نهادها برای ساخت مسکن ملی واگذار شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مازندران بحث مسکن ملی و تامین زمین مهم است، گفت: با توجه به اینکه زمین در این استان با سختی تهیه می‌شود لازم است اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی به راه و شهرسازی واگذار شود تا عقب ماندگی در این بخش را جبران کنیم.

مهرداد بذرپاش امروز پنج شنبه ۴ خرداد ماه در سفر به غرب مازندران در جلسه بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی استان در فرمانداری رامسر، اظهار کرد: ایجاد چهار شهرک مسکونی با ۲۲۲ هکتار در آستانه تصویب مراحل نهایی در شورای عالی شهرسازی است.

بذرپاش با بیان اینکه تاکنون ۱۰هزار پروژه‌ در بحث مسکن ملی تخصیص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۲۲هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی افزود: در مازندران به لحاظ اقلیم سرزمینی و وجود زمین های درجه یک و دو اجازه تهیه زمین برای تامین مسکن سخت است. اما ما با مولد سازی مخالف نیستیم.

وزیر راه و شهرسازی، اولویت دولت سیزدهم را بحث مسکن دانست و گفت: است بعد از توافقاتی که در شورای مسکن انجام شد باید حرکت شتابدهنده داشته باشیم .

این مسئول با تاکید براینکه جلسات شورای عالی مسکن در استان و شهرستان‌ها باید به صورت هفتگی برگزار شود، اظهار کرد: طرح هادی در حال اصلاح است و این موضوع در بنیاد مسکن دنبال می شود.

بذرپاش یاداور شد: با توجه به اختیاراتی که به استانداران داده شد کلان پروژه‌ها باید با کمک بانک‌ها تعقیب شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402030402907
  • خبرنگار :