صفر؛ سهم برخی بانک‌های خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه توسط برخی بانک‌ها گفت: سهم این دو بانک در پرداخت این نوع تسهیلات در استان، صفر است.

جواد اشرفی، امروز چهارشنبه سوم خرداد در جلسه هماهنگی جهت تسریع در پرداخت تسهیلات جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: از محل این تسهیلات سال گذشته هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که تا پایان فروردین ماه سال جاری ۳۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در خصوص تسهیلات جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته در استان هفت هزار و ۶۱۲ پرونده به مبلغ ۷۴۱ میلیارد تومان به بانک‌های متولی معرفی شده که تاکنون چهار هزار و ۴۶۸ پرونده به مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان یعنی ۳۰ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

معاون استاندار بیان کرد: بانک‌های پارسیان، ملل، صادرات، سپه، ملت و آینده در این زمینه نسبتاً عملکرد خوبی داشته‌اند و متأسفانه علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته بانک‌های اقتصاد نوین و رسالت تاکنون از محل این تسهیلات هیچ پرداختی نداشته‌اند.

اشرفی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۴ دستگاه اجرایی و نهاد دارنده تسهیلات جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ در استان می باشند و  ۱۷ بانک عامل هم متولی پرداخت این تسهیلات هستند.

وی با انتقاد از پرداخت نشدن هیچ گونه تسهیلاتی از محل جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته توسط بانک رسالت و اقتصاد نوین، اظهار کرد: جای سؤال است که سپرده‌های مردم استان به کجا می رود که از این محل در خراسان جنوبی هیچ تسهیلاتی تاکنون پرداخت نشده است.

اشرفی تصریح کرد: مصوبات و آیین‌نامه‌های اداری علاوه بر جایگاه قانونی برای پیگیری، حرمت اداری هم دارد و وقتی در سطح کلان کشور آیین‌ نامه‌ای با حضور مسئولان ارشد اقتصادی بسته می‌شود و سهم پرداخت تسهیلات برای هر بانک‌ مشخص می گردد، پرداخت این تسهیلات در استان‌ها به عنوان یک تکلیف اداری وظیفه بانک‌های متولی است.

به گفته وی؛ متأسفانه بانک‌های رسالت و اقتصاد نوین حرمت این آیین نامه‌ها را نگه نداشته و پیگیری‌های لازم را انجام نداده اند لذا سهم آنها در پرداخت تسهیلات جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ استان، صفر است.

وی از بانک‌های متولی خواست که روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را تسهیل کنند و همراهی لازم را با متقاضیان داشته باشند. 

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402030302451
  • خبرنگار : 50026