به گزارش ایسنا، غلامحسین حسینی نیا - معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای، تغییر ساختار برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور را از اهداف مهم تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد.
وی افزود: اصلاح ساختار از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای هیأت امنایی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان و راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان ها به صورت رسمی از مفاد این اساسنامه است.
معاون وزیر کار با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان آموزش فنی و حرفهای در سال ۱۳۵۹ اظهار کرد: در طول این چند دهه سازمان آموزش فنی و حرفهای بدون اینکه تغییری در ساختار و قوانین داشته باشد، اداره شده است لذا در طول این سالها نیازهایی در این حوزه ایجاد شده که میطلبد تحولی در این سازمان بر اساس نیازهای روز ایجاد شود.
وی افزود: پیش از این سازمان آموزش فنی و حرفهای با توجه پیگیریهای مکرر و مطرح کردن مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم، چالش های قانونی و مشکلات منابع درآمدی و مالی و ساختاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پس از مشخص شدن ظرف زمانی از سوی اعضای ناظر مجلس در شورای عالی آموزش، تربیت فنی و حرفهای و مهارتی پیرو جلسات مکرر با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و لحاظ شدن نظرات، طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را تدوین کرده است.
حسینینیا با اشاره به بررسی مفاد و جزئیات اساسنامه در کمیته فنی و حرفهای و مهارت آموزی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، تصریح کرد: بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود ۱۴ هزار آموزشگاه فنی و حرفهای آزاد از ظرفیت های مهارتی آموزی در این سازمان است که در آن به ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی در ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمهماهر، ارتقای مهارت نیروی کار شاغل، ایجاد و توسعه کارآفرینی، افزایش خوداشتغالی، ایجاد مهارت های پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جستوجوی شغلی و تقویت کسب شغل پرداخته می شود.
انتهای پیام