رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خبر داد

 سنجش سلامت بیش از ۹۵ هزار نوآموز در استان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۵ هزار دانش‌آموز سنجش شدند، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ درصد آمار سنجش ما ارجاعات تخصصی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی باشد.

جواد روحانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سنجش نوآموزان اظهار کرد: سنجش نوآموزان از بهمن ماه سال گذشته با تعداد پایگاه‌های محدود در برخی شهرستان‌ها و مشهد آغاز شد. از ابتدای فروردین ماه کلیه پایگاه‌های خود را در شهرستان ها فعال کردیم و نوبت‌گیری انجام می‌شود که تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۵ هزار دانش‌آموز سنجش شدند، عنوان کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی این تعداد انجام شده است. ما ۱۴۰ پایگاه داشتیم که تعداد آن‌ها را به ۱۶۰ پایگاه افزایش دادیم. سنجش دانش‌‎آموزان در برخی شهرستان‌ها به پایان رسیده و کار به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

روحانی بیان کرد: مشکل ما در زمینه سنجش اتباع است. ممکن است مدارک هویتی بسیاری از این نوآموزان تایید نشده یا مدارک هویتی معتبر نداشته باشند که روند سنجش آن‌ها در مشهد و شهرستان‌هایی که اتباع حضور دارند، طولانی می‌شود. برای انجام سنجش در مناطق صعب‌العبور نیز پایگاه سیار پیش‌بینی کردیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰ درصد آمار سنجش ما ارجاعات تخصصی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی باشد، تصریح کرد: پایگاه‌‎های تخصصی سنجش از ۳ خرداد شروع به کار می‌کنند. کار ساماندهی این پایگاه‌ها را انجام می‌دهیم تا نوآموزانی که ارجاعات تخصصی دارند مورد ارزیابی تخصصی قرار گیرند و تکیلف آن‌ها در پرونده سلامت مشخص شود. بعد از اتمام ارزیابی تخصصی مشخص می‌شود جای‌گیری این دانش‌‎آموزان در مدرسه استثنایی یا عادی خواهد بود.

وی در خصوص دانش‌آموزان دیرآموز، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در مدارس عادی جای‌گیری می‌شوند و مانند سایر دانش‌آموزان از محتوای عادی استفاده می‌کنند. همچنین بسته‌های آموزشی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی و آموزش و پرورش استثنایی در اختیار معلمان قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030302021
  • خبرنگار : 50107