نیاز ۱۰ هزار میلیاردی متروی کرج برای رسیدن به ایستگاه پایانی

نایب رییس شورای شهر کرج گفت: راه اندازی چند ایستگاه حدفاصل چهارراه طالقانی – ۴۵ متری گلشهر گرهی از مشکل ترافیک شهر حل نمی‌کند و هدف شورای ششم، بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی است تا وقتی مسافر از خط ۵ تهران پیاده می‌شود، بتواند به هسته مرکزی شهر کرج برسد.

عمار ایزدیار در گفت و گو با ایسنا با اشاره کمبود سرانه‌های خدماتی، بهداشتی و ... کرج اظهار کرد: طبق گزارش دریافتی، تعداد فضاهای تجاری شهر به قدری زیاد است که حتی اگر تا ۱۰ سال آینده هم به این واحدها اضافه نشود کمبودی حس نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش روز به روز جمعیت و مهاجرپذیری بالای مرکز استان، اگر فکری برای افزایش سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی و .. نشود در سال‌های آینده با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم شد.  

وی گفت: باید با برنامه ریزی اقداماتی برای ایجاد این سرانه‌ها در زمین‌های دولتی و زمین‌های متعلق به شهرداری صورت داد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیگیری جهت راه اندازی سایر ایستگاه‌های متروی کرج اشاره کرد و افزود: مساله جدی در این خصوص تامین رام دوم قطار است و اگر این اتفاق بیفتد، راه اندازی سایر ایستگاه‌ها کار سختی نیست و با این کار ساعات خدمات رسانی این سیستم افزایش می‌یابد.

نایب رییس شورای شهر کرج توضیح داد: واقعیت این است راه اندازی چند ایستگاه حدفاصل چهارراه طالقانی – ۴۵ متری گلشهر گرهی از مشکل ترافیک شهر حل نمی‌کند و هدف شورای ششم بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی است تا وقتی مسافر از خط ۵ تهران پیاده می‌شود، بتواند به هسته مرکزی شهر کرج برسد.

ایزدیار ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی ایستگاه شهید سلطانی تاکنون به ۳۰ درصد رسیده و به نظر می‌رسد تا بهره برداری از آن به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز باشد.

وی تاکید کرد: تیم اصلی شرکت سابیر در میدان امام حسین (ع) مستقر است و عملیات تکمیل این ایستگاه در حال انجام است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402030201422
  • خبرنگار : 50024