رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تاکید کرد:

تخریب تصرفات در منابع طبیعی؛ از اولویت‌های مهم دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تخریب تصرفاتی که در حریم و بستر رودخانه انجام شده، از موضوعات مهم دستگاه قضا است که به خصوص در مناطق گردشگری اهمیت بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، امروز دوشنبه یکم خرداد در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد اظهار کرد: از این پس انشعابات آب، برق و گاز تصرفاتی که در حریم و بستر رودخانه‌ها انجام شده، قطع می‌شود و نسبت به رفع تصرف اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به موضوع تصرف اراضی بنیاد مسکن در روستاها گفت: در چند روز گذشته با همکاری فرمانداری‌ها و بنیاد مسکن رفع تصرف در چند روستای استان انجام شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: سنددار کردن اراضی کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است لذا از کشاورزان درخواست کرده‌ایم که هرچه سریعتر اقدام کنند تا در زمینه مسایل حقوقی و مالی دچار مشکل نشوند.

موحدی‌راد گفت: رفع تصرف اراضی ملی و دولتی مورد تاکید بوده و دستگاه‌های متولی باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند تا شاهد تعدی به اموال عمومی نباشیم.

وی بیان کرد: اختلافات زیادی در پرونده‌های قضایی ناشی از این موضوع وجود دارد لذا با همراهی ادارات جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک زمینه سند دار کردن اراضی کشاورزی فراهم شده است.

موحدی راد یادآور شد: براساس قانون حدنگار (کاداستر) دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای اراضی متعلق به دولت در اختیار آن دستگاه مراجعه و سند تک برگ اخذ کنند اما برخی دستگاه‌ها سهل‌انگاری کرده‌اند که تکلیف شده در مدت یک ماه این کار انجام شود.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402030100725
  • خبرنگار :