جشنواره نشاط و امید در تیران و کرون کلید خورد

نخستین جشنواره نشاط و امید با محوریت ارائه خدمات برای اوقات فراغت عموم مردم در تیران و کرون کلید خورد.

علی معینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون شامگاه (یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت) در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره نشاط و امید در محل اقامتگاه بوم‌گردی تیران، گفت: این جشنواره با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری توأم بوده که به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و هویت بخشی به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و حرفه‌آموزی در آموزشگاه‌ها انجام می‌شود‏، افزود: مهم‌ترین مأموریت این جشنواره برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و معرفی هنرجویان رشته‌های مختلف در این برنامه‌ها است.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: برگزاری مسابقه در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، برپایی نمایشگاه، تورهای گردشگری، همایش‌های ورزشی، جشن‌های مردمی و برنامه‌های تفریحی در طول سال در قالب این جشنواره به مرحله عمل خواهد رسید.

معینی مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی را وجه تمایز برگزاری این جشنواره با دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری بیان و اظهار کرد: نهادهای مردمی متولی برگزاری این رویداد هستند و سازمان‌های دولتی نقش حمایتی و پشتیبانی دارند.

وی اضافه کرد: واگذاری امور به مردم علاوه بر توسعه ایده و نگرش‌های نوین به جذابیت فعالیت‌ها و شناسایی و رشد استعدادهای نسل جدید می‌انجامد.

به گفته معینی، موسسه نسل جوان فردا، مدرسه فوتبال نوین، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، آموزشگاه موسیقی فاخته، انجمن میراث داران، موسسه دوستداران میراث فرهنگی، انجمن سینمای جوان محور اصلی برگزاری این جشنواره هستند و مدیریت شهری، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پشتیبان و حامی این حرکت خواهند بود.

وی شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری، فعال‌سازی نقش مردم در پویایی و نشاط اجتماعی، رشد استعدادهای فرهنگی و هنری جوان و نوجوان و تقویت نشاط اجتماعی مردم را از مهم‌ترین اهداف نخستین جشنواره نشاط و امید در تیران و کرون اعلام کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون به برنامه‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: سامانه الکترونیکی برای ثبت‌نام و جمع‌آوری اطلاعات هنرجویان، اساتید و فعالان فرهنگی و هنری راه‌اندازی و بانک اطلاعاتی در ابتدای امر تهیه و افراد توانمند در برنامه‌ها استعدادهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: برگزاری همایش ورزشی، تور تیران گردی، برپایی نمایشگاه هنرمندان، تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری ورزشی، جشن‌های مردمی در اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی، جشنواره دیجیتال و گردهمایی هنرمندان نوجوان در قالب این جشنواره انجام می‌شود.

معینی یادآور شد: تمام این فعالیت‌ها متمرکز با مناسبت‌های ملی و مذهبی بوده و سعی شده تقارن و تداخلی با دیگر رویدادهای فرهنگی شهرستان نداشته باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون، جوان محوری در این برنامه را مؤلفه‌ای ارزشمند در خودباوری این قشر اعلام کرد و افزود: نسل جدید دارای ایده و نظر هستند و باید زمینه مشارکت و فعال اثربخش آنان را فراهم ساخت تا اینکه آینده را با همین افراد و گروه‌های جوان و نوجوان بسازیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402030100314
  • خبرنگار :