شهادت ۳ فلسطینی و زخمی شدن ۶ تن در یورش اشغالگران به اردوگاه بلاطه

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز دوشنبه اعلام کرد که در جریان یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان بلاطه در شرق نابلس، سه جوان فلسطینی شهید و شش تن دیگر زخمی شدند که درمیان آنها برخی جراحت‌شان وخیم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این سه شهید فتحی جهاد عبدالسلام رزق (۳۰ ساله)، شهید عبدالله یوسف محمد ابوحمدان (۲۴ ساله)، شهید محمد بلال محمد زیتون (۳۲ ساله) هستند.

نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر سحرگاه امروز در میان تیراندازی و درگیری شدید به اردوگاه آوارگان بلاطه یورش بردند که منجر به شهادت سه جوان و زخمی شدن شش تن دیگر شد.

شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر تک تیراندازهای خود را بر فراز برخی از منازل نزدیک اردوگاه مستقر کردند و از ورود آمبولانس‌ها به داخل کمپ و تخلیه تعدادی از مجروحان جلوگیری کردند.

نیروهای اشغالگر قبل از عقب نشینی از اردوگاه، چندین خانه را منفجر کردند که بر اثر اصابت ترکش، دو نفر زخمی شدند که یکی از آنها دختر بود.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای اشغالگر در جریان عملیات نظامی در اردوگاه تعدادی از جوانان را دستگیر کردند.

با شهادت این سه جوان در اردوگاه بلاطه، تعداد شهدای تیراندازی نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی از ابتدای امسال (۲۰۲۳) به ۱۵۶ نفر رسید که ۳۶ نفر از آنها در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و از جمله آنها ۲۶ تن کودک بوده‌اند.

در این رابطه، جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت سه مبارز فلسطینی در درگیری‌ مسلحانه با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه بلاطه در جنوب نابلس را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایت وحشیانه بامداد امروز دشمن صهیونیستی در اردوگاه بلاطه که به شهادت سه نفر و انفجار و تخریب خانه‌های شماری از شهروندان فلسطینی انجامید، تاثیری در روحیه ملت فلسطین که علیه اشغالگران اسرائیلی و برای دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات خود به پا خواسته، نخواهد داشت.

حماس بیان کرد: تشدید تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی از جمله جنایت امروز در اردوگاه بلاطه یا تعرض ایتامار بن گویر وزیر تندرو اسرائیلی به مسجد الاقصی و برگزاری نشست هفتگی دولت اشغالگر در تونلی در زیر دیوار براق، موجب خواهد شد تا حساب این رژیم سنگین‌تر شود، زیرا مقدسات فلسطین خط قرمز ماست و هرگونه تعرض به آن قطعا بی‌پاسخ نخواهد بود.

این جنبش تاکید کرد که عملیات زیرگیری روز گذشته در حواره که به زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی منجر شد، اولین پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقدسات فلسطین بود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز شهادت سه فلسطینی در اردوگاه بلاطه را به فلسطینی‌ها تسلیت گفت.

جهاد اسلامی تاکید کرد: جنایات دشمن عزم مردم ما را برای ادامه راه شهدا که در امتداد خاک مبارک سرازیر شده افزایش می‌دهد و مقاومت آماده انتقام این خون پاک است.

این جنبش از رزمندگان دلاور مقاومت که حماسه‌ای دلاورانه آفریدند و با شجاعت به هجوم دشمن پاسخ دادند، تجلیل کرد و خواستار تشدید مقاومت شد تا اشغالگر جنایتکار بداند که خون شهدا محرک اصلی راه آزادی و رستگاری است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402030100018
  • خبرنگار : 71145