افشار دارابی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در همایش روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان فارس در شیراز بیان کرد: در شرایطی که امروز در منطقه و دنیا شکل گرفته، ما روابط عمومیها با مسائلی مواجه هستیم که شغلمان را تحت تاثیر خود قرار داده و پیچیدگیهای این شغل را بیشتر کرده است.
او با بیان اینکه روابط عمومی امروز با پدیدهای به نام فضای مجازی، روابط عمومی الکترونیک، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی مواجه است، یادآور شد: امروز شیوههای نوین تبلیغات را داریم و باید دید که آیا توانستهایم شیوههای نوین و سنتی تبلیغات را با هم ترکیب کنیم.
دارابی گفت: نظام مدیریتی کشور باید آرام آرام به جوانان سپرده شود، از طرفی بحث جهاد تبیین و امسال نیز بحث انتخابات را داریم که روابط عمومیها باید برای هرکدام از این مواد یک برنامه داشته باشند.
او افزود: انتخابات امسال را بر اساس چهار مولفه مدنظر رهبر معظم انقلاب یعنی مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت پیش رو داریم و بر همین اساس روابط عمومیها باید در فضای نخبگی، فضای رسانه و گروههای مرجعی که با آنها در ارتباط هستند آرام آرام برنامههای خود را طراحی و تبیین کنند.
مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که داریم بحث تبلیغات هوشمندانه است و باید یک الگوهای جدید را تعریف کنیم و اولویت کاری باید شناخت دقیق از مطالبات و ذائقه مردم باشد.
دارابی، روابط عمومیها را پرچمداران مقابله با سیاه نمایی دشمن دانست و افزود: روابط عمومیها باید برای مقابله با سیاه نمایی دشمن یک اتاق فکر ایجاد کنند.
او ادامه داد: روابط عمومی هرچه چابک تر باشد میتواند با ابزارهای لازم و نیروی متخصص بسیار موثرتر و بهتر از یک روابط عمومی فربه و تشکیلاتی سازمانی عمل کند.
مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: در ارتباط با مهارت مدیران در بحث فضای رسانه نیاز است که مدیران دستگاههای اجرایی ابتدا با نقش و جایگاه روابط عمومیها آشنا شوند.
دارابی افزود: روابط عمومی از نگاه بنده در یک اداره و سازمان در سطح معاونان آن مجموعه است اما اینکه چه کاری انجام دهد که یک روابط عمومی توانمند باشد به عملکرد آنها باز می گردد.
رئیس مرکز اطلاعرسانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: روابط عمومی اگر از ظرفیت رسانهها، فضای مجازی و سایر واحدها و بخشها به خوبی استفاده کند در عملکرد خود موفق خواهد بود.
انتهای پیام